خطبه‌های حضرت زینب(س) سند حقانیت واقعه عاشوراست
کد خبر: 3849939
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

خطبه‌های حضرت زینب(س) سند حقانیت واقعه عاشوراست

گروه معارف ــ امام جمعه طارم حضرت زینب (س) را نمونه یک زن شجاع و مدیر خواند و گفت: خطبه‌های حضرت زینب(س) سند حقانیت واقعه عاشورا است.

خطبه‌های حضرت زینب(س) سند حقانیت واقعه عاشورا استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مهدی منصوری، امام‌ جمعه طارم، دوشنبه، ۲۲ مهرماه در مراسم خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) که در مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی آب‌بر برگزار شد، حضرت زینب (س) را به عنوان الگوی صبر و استقامت معرفی کرد و افزود: تاریخ زنی صبورتر از حضرت زینب (س) ندیده است.

وی با بیان این‌که علی‌رغم آنکه در صحرای کربلا برادر گرامی و امام حسین (ع) و حضرت عباس و برادران و پسران این بانوی بزرگوار به شهادت رسیدند، ایشان شیون نکردند، گفت: حضرت زینب (س) سمبل زنی شجاع، مدیر و لایق رهبری گروهی مصیبت‌زده در اوضاع و شرایط سخت و بحرانی بود.

منصوری با اشاره به اینکه کاروان اسرای اهل‌ بیت(ع) پس از تحمل رنج‌های بسیاری در حالی وارد کوفه شدند که شهر برای پیروزی یزید آذین بسته شده بود، ادامه داد: کاروانیان به ویژه حضرت زینب (س) وقتی کوفه را با آن منظره دیدند دردشان افزون شد لذا ایشان در خطبه‌ای کوبنده پس از رسوا کردن کوفیان آنها را مردمانی عهدشکن معرفی کردند.

وی افزود: ایشان در این خطبه فرمودند: شما به چیزهایی که عنوان کرده بودید عمل نکردید و امام زمان خود را در صحرای کربلا در میان خیل عظیم دشمنان تنها گذاشتید.

به گزارش ایکنا، این خطبه‌خوانی با استقبال پرشور مردم طارم همراه بود که علاوه بر خطبه‌خوانی مداحی نیز بخشی از این مراسم را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام
captcha