امیدآفرینی نیازمند اطلاع‌رسانی هنرمندانه از خدمات دولت است
کد خبر: 3849968
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷

امیدآفرینی نیازمند اطلاع‌رسانی هنرمندانه از خدمات دولت است

گروه اجتماعی ــ استاندار آذربایجان‌شرقی اطلاع‌رسانی شایسته و هنرمندانه از خدمات دولت و نظام را ضروری خواند و گفت: روابط عمومی‌ها نقش اصلی را در این زمینه بر عهده دارند.

امیدآفرینی نیازمند اطلاع‌رسانی هنرمندانه از خدمات دولت است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدرضا پورمحمدی، استاندار، عصر روز دوشنبه، 22 مهرماه در دیدار اعضای هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان، با اشاره به اینکه قاطبه مردم از خدمات بزرگ دولت اطلاع دقیق ندارند، گفت: آن‌چه در زمینه اطلاع‌رسانی از خدمات دولت و نظام مورد انتظار است تاکنون محقق نشده و لازم است در این زمینه بازنگری شود.

وی با تأکید بر آسیب‌شناسی عرصه اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی، افزود: روابط عمومی‌ها بهترین ابزار اطلاع‌رسانی عملکرد دستگاه‌ها هستند و اگر آن‌ها نتوانند واقعیت‌ها را بیان کنند رسانه‌ها و افراد دیگری هستند که روایت خود را بازگو کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: باید باور داشته باشیم که بخش عمده موفقیت ما مربوط به بهبود ذهنیت مردم نسبت به دستگاه‌های اجرایی است که این مهم بدون روابط عمومی‌های توانمند قابل دست‌یابی نیست.

وی بیان کرد: روابط عمومی با هر تعریفی که تاکنون از آن شده است، به‌طور کلی نمود بیرونی و آبروی دستگاه‌ها و سازمان‌هاست.

وی با بیان اینکه روابط عمومی یک حرفه تخصصی است، افزود: فعالان این حوزه باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند و وظیفه مدیران است که نیروهای خبره را شناسایی و در این عرصه به کار بگیرند.

پورمحمدی افزود: خود مدیران دستگاه‌ها نیز باید در خصوص جایگاه و اهمیت روابط عمومی توجیه شوند و باور داشته باشند که تقویت روابط عمومی، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر تعامل سازنده روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها و خبرنگاران تأکید کرد و گفت: فضای نقد، لازمه پیشرفت است و روابط عمومی‌ها باید در این زمینه به یک چارچوب اساسی برسند.

وی فضای مجازی را فرصت بزرگی برای نقش‌آفرینی روابط عمومی‌ها دانست و خواستار فعال شدن روابط عمومی‌ها در این عرصه کم‌هزینه و پربازده شد.

پورمحمدی، افکارسنجی از مخاطبان دستگاه‌ها را نیز از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی‌ها برشمرد و گفت: تبدیل فضای ناامیدی به فضای نشاط و امیدواری، کاری نیست که با بخشنامه و بودجه قابل تحقق باشد، بلکه این مهم در گرو همت اهل فن است.

انتهای پیام
captcha