حضور نوجوانان در مساجد خنثی‌کننده توطئه‌های نرم دشمنان است
کد خبر: 3850270
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷

حضور نوجوانان در مساجد خنثی‌کننده توطئه‌های نرم دشمنان است

گروه فرهنگی- معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: حضور دانش‌آموزان و نوجوانان در برنامه‌های مذهبی و مساجد زمینه برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و تربیت دینی این قشر را فراهم می‌کند.

حضور نوجوانان در مساجد خنثی‌کننده توطئه‌های نرم دشمنان استبه گزارش ایکنا از اردبیل، سرهنگ شکر عبدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، عصر امروز، 23 مهرماه در همایش مدیران و معاونان پرورشی مجری طرح تربیتی شهید بهنام محمدی در اردبیل، اظهار کرد: طرح شهید بهنام محمدی در راستای تربیت دانش‌آموزانی مومن و انقلابی در مدارس استان اردبیل اجرا می‌شود که تلاش و جدیت بر توسعه اجرای این طرح در استان است.

وی از اجرای طرح تربیتی شهید بهنام محمدی در ۵۵ مدرسه استان اردبیل خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم دانش‌آموزانی انقلابی و متعهد تربیت کرده و آینده کشور را تضمین کنیم باید تلاش شود تا جرای چنین طرح‌های در مدارس تداوم و گسترش یابد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با تاکید بر همکاری و مشارکت هر چه بیشتر مدیران با یاور مربیان منتخب در مدارس مجری این طرح در استان بیان کرد: تعامل و همکاری هر چه بیشتر در این زمینه می‌تواند زمینه برای تحقق اهداف اجرای آن را فراهم آورد که انتظار داریم این مهم مورد توجه قرار گیرد.

عبدی حضور روحانی در مدارس را برای اقامه نماز جماعت ضروری دانست و تصریح کرد: باید با رایزنی‌های لازم زمینه برای تامین روحانی برای مدارس در راستای اقامه نماز فراهم شود تا این امر زمینه‌ساز حضور هر چه بیشتر دانش‌آموزان برای اقامه نماز شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان و نوجوانان در برنامه‌های مذهبی و مساجد زمینه برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و تربیت دینی این قشر را فراهم می‌کند، افزود: باید با برنامه‌های مناسب زمینه برای سوق دادن دانش‌آموزان به سمت مساجد را فراهم آوریم.

 اتصال سه رکن مدرسه، مسجد و خانواده راهکاری برای غلبه بر توطئه‌های دشمنان

ایرج نقی‌پور، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل نیز در این همایش اظهار کرد: اجرای طرح تربیتی شهید بهنام محمدی گامی در راستای گام دوم انقلاب بوده که برای بهره‌مندی از ثمرات آن این طرح با سرعت و قوت در مدارس استان تداوم می‌یابد.

وی با قدردانی از مشارکت و تعامل مناسب مدیران و معاونان پرورشی مدارس مجری این طرح در برگزاری آن تصریح کرد: اجرای این طرح یک نوع کادرسازی برای انقلاب اسلامی بوده و هدف از آن تربیت دانش‌آموزان مومن، متعهد و انقلابی است.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمنان نظام در قالب جنگ نرم بیان کرد: در حال حاضر دشمنان در جبهه جنگ نرم به دنبال نفوذ در بین جوانان و نوجوانان و تغییر باور‌ها و عقاید آن‌ها هستند تا از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند و زمینه برای ایجاد تزلزل در نظام و ارزش‌ها و آرمان‌های آن را فراهم کنند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل اتصال سه رکن تربیتی مدرسه، مسجد و خانواده را راهکاری مهم و اساسی برای غلبه بر توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: اجرای این طرح تربیتی گامی در این راستا به شمار می‌رود که می‌تواند نقش بسزایی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان در قالب تهاجم فرهنگی داشته باشد.

اجرای طرح تربیتی شهید بهنام محمدی در 55 مدرسه اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این همایش با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: از مهمترین اهداف این سند تربیت دانش‌آموزان مؤمن و انقلابی بوده که در همین راستا طرح تربیتی شهید بهنام محمدی در مدارس استان اجرا می‌شود.

احمد ناصری از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش را تربیت نسل آینده‌ساز کشور براساس ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: این مهم با جدیت در استان اردبیل پیگیری می‌شود که تلاش و جدیت بر این است تا با برنامه‌ریزی‌های لازم به این مهم دست یابیم.

وی از اجرای طرح تربیتی شهید بهنام محمدی در ۵۵ مدرسه استان در راستای اتصال سه رکن تربیتی مدرسه، مسجد و خانه خبر داد و افزود: در برگزاری این طرح اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان بسیج دانش‌آموزی همکاری و مشارکت می‌کنند که اجرای مناسب و موثر این طرح در اولویت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اجرای برنامه‌های تربیتی در کنار ارائه آموزش‌ها لازم به دانش‌آموزان را از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش استان برشمرد و بیان کرد: برای تحقق این مهم در طول سال تحصیلی برنامه‌های تربیتی مختلفی در مدارس استان اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha