ریشه اضطراب‌های بشر، عدول از مسیر فطرت است
کد خبر: 3850322
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

ریشه اضطراب‌های بشر، عدول از مسیر فطرت است

گروه معارف ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ریشه اضطراب‌های بشر، عدول از مسیر فطرت است؛ امروز انسان قانون خدا را شکسته، از مسیر فطرت خارج شده و در بیرون به‌دنبال آرامش می‌گردد؛ بنابراین می‌توان گفت «آرامش» گمشده انسان متمدن امروزی است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز، 24 مهر در همایش تجلیل از حافظان قرآن مدرسه دینی انوارالعلوم این شهرستان گفت: انسان برای عبادت خدا خلق شده است؛ هر کس بندگی خدا را بکند و تنها او را ارباب خود بداند، نظر لطف پروردگار شامل حالش می‌شود.

وی ادامه داد: امروز بشر با پیشرفت‌هایی که دارد، تمام امکانات را برای آسایش و راحتی خود فراهم کرده است، ولی با همین ترقی و پیشرفتش آرامش و سکون را از دست داده؛ بشر همه امکانات را برای رسیدن به آرامش به‌وجود آورده، ولی به آرامش و راحت نرسیده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: امروز بشر در تلاش است تا راحت و آرامش را از طریق امکانات، علم و صنعت کسب کند؛ اما هر چه صنعتی‌تر و پیشرفته‌تر می‌شود، از آرامش بیشتر فاصله می‌گیرد.

وی افزود: ریشه اضطراب‌های بشر، عدول از مسیر فطرت است؛ امروز انسان قانون خدا را شکسته، از مسیر فطرت خارج شده و در بیرون به‌دنبال آرامش می‌گردد؛ بنابراین می‌توان گفت «آرامش» گمشده انسان متمدن امروزی است.

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: آرامش تنها با پیروی از قوانین خدا که همان دین است، حاصل می‌شود؛ انسان‌های مؤمن که عامل به دستورات دین هستند، آرامش خاصی دارند، قلوب آنان آرام است؛ چراکه به قدرت لایزال الهی متصل هستند.

وی عنوان کرد: دین امانت خدا و نیاز ماست؛ اگر به آن عمل کنیم و آن را به دنیا برسانیم، می‌توانیم دنیا را ساخته و به آرامش برسانیم. مخالفت با آنچه خدا سفارش کرده، حاصلی جز اضطراب، آشفتگی و در نهایت نابودی ندارد.

این عالم اهل سنت گفت: تعالیم اسلام به انسان شخصیت می‌دهد، دیدش را وسیع و مسئولیتش را سنگین می‌کند. باید پاسدار دین باشیم؛ هیچ نعمتی به اندازه خدمت به دین ارزش ندارد؛ دین را با مال، جان و عمل خود و دعوت الی الله خدمت و حمایت کنیم.

انتهای پیام
captcha