ترویج علوم قرآنی؛ راه تحقق اهداف سند تحول بنیادین
کد خبر: 3850472
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

ترویج علوم قرآنی؛ راه تحقق اهداف سند تحول بنیادین

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: ترویج علوم قرآنی، توسعه فرهنگ نماز و آشنایی بیش از پیش دانش‌آموزان با عترت، بهترین مسیر تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استان است.

ترویج علوم قرآنی و توسعه فرهنگ نماز؛ راه تحقق اهداف سند تحول بنیادینبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز، 24 مهرماه، در دومین نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری، اظهار کرد: آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با تببین برنامه‌های فرهنگی و پرورشی قرآنی و استفاده از ظرفیت‌ها و اندیشه‌های صاحب‌نظران، در مسیر تحقق اهداف سند، گام بلندی برداشته است.

وی ادامه داد: این اداره‌کل در تلاش است با گسترش این فعالیت‌ها بر تعمیق و توسعه علوم و معارف قرآنی، فرهنگ نام و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با عترت در مدارس استان بیفزاید.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از برگزاری پیش اجلاس استانی نماز دانش‌آموزی با حضور حجت‌الاسـلام‌و‌المسلمین قرائتی در اول آبان‌ماه سال جاری به میزبانی بیرجند خبر داد و افزود: نهادینه شدن رفتار قرآنی و آموزه‌‎های قرآنی در رفتار و زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان یکی از اهداف سند تحول بنیادین است که ما در آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

واقعی بیان کرد: با توجه به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهم‌ترین هدف تعلیم و تربیت رسیدن به حیات طیبه است، راه رسیدن به حیات طیبه استفاده از مفاهیم قرآنی است.

وی تصریح کرد: ارتباط با قرآن و تلاوت آن نوعی ارتباط با خدا‌ست که دانش‌آموزان را با مفاهیم قرآن کریم آشنا می‌سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، جامعه مقاوم در برابر آسیب‌های اجتماعی را جامعه‌ای دانست که ارتباط آن با قرآن و مفاهیم قرآنی بیشتر باشد و در پایان یادآور شد: با تربیت دانش‌آموزانی عامل به قرآن و تربیت قرآنی، دیگر دغدغه آسیب‌های اجتماعی را نخواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha