گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار کرمان به سوگواره ملی عاشورائیان راه یافته است
کد خبر: 3850772
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
علیزاده:

گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار کرمان به سوگواره ملی عاشورائیان راه یافته است

گروه فرهنگی - مدیر‌کل فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی استان ‌کرمان با اشاره به اینکه سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس در دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شود گفت: پس از ارسال اثر تعزیه و بازبینی آن دو مجلس تعزیه توسط گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار کرمان در این سوگواره اجرا می‌شود.

محمدرضا علیزاده مدیر‌کل فرهنگ و ‌ارشاد اسلامی استان ‌کرمان به ایکنا از کرمان گفت: چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس با حضور گروه‌هایی از 5 استان کشور در دهه پایانی ماه صفر در شهرستان لامرد این استان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) ده‌زیار به عنوان گروه استان کرمان در این سوگواره شرکت می‌کند افزود: از حدود چند ماه پیش ارسال اثر به دبیرخانه سوگواره انجام شده و پس از بازبینی آثار ارسال شده از سوی دبیرخانه سوگواره گروه‌ها به این سوگواره فراخوانده شدند که خوشبختانه گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار کرمان به این سوگواره کشوری راه یافته است.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره‌ها و سوگواره‌های ملی در سراسر کشور فرصتی برای معرفی استان است اظهارکرد: اواخر خرداد‌ماه امسال نیز نخستین سوگواره ملی تعزیه ده زیار برگزار شد و برگزاری این سوگواره‌ها ظرفیتی برای انتقال تجربیات و ارتقای سطح کیفی هنر آئینی مذهبی تعزیه است.
وی با بیان اینکه چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس به مدت 10 روز همزمان با روز اربعین حسینی برگزار می‌شود تصریح کرد: گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار کرمان دو مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر(ع) و شهادت طفلان مسلم‌(ع) را در روزهای سه‌شنبه سی‌ام مهر‌ماه جاری و چهارشنبه یکم آبان را اجرای عمومی می‌کند.
علیزاده با اشاره به اینکه سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس در لامرد یکی از سوگواره‌های مهم تعزیه در کشور است که همه ساله برگزار می‌شود تأکید کرد: مراسم اختتامیه سال گذشته این سوگواره با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha