اربعین نمایشگر اقتدار جامعه اسلامی است
کد خبر: 3850801
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

اربعین نمایشگر اقتدار جامعه اسلامی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ خطیب جمعه قم اظهار کرد: اربعین قدرت نمایی جامعه ایمانی و مکتب اهل بیت(ع) و نمایشگر اقتدار و ظرفیت عالی جامعه اسلامی است؛ خواندن زیارت اربعین و زیارت حضرت از موکدات اولیای دین دراین ایام است.

اربعین نمایشگر اقتدار جامعه اسلامی است/ روح‌الله زم منابع داخلی خود را معرفی کندبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سعیدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم  با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی بیان کرد: اربعین حلقه وصلی است که انقلاب محمدی(ص) و انقلاب علوی را به انقلاب جهانی امام زمان(عج) پیوند می‌دهد؛ امام حسین(ع) پایه‌گذار تمدن نوین اسلامی است.

خطیب جمعه قم اظهار کرد: اربعین قدرت نمایی جامعه ایمانی و مکتب اهل بیت(ع) و نمایشگر اقتدار و ظرفیت عالی جامعه اسلامی است؛ خواندن زیارت اربعین و زیارت حضرت از موکدات اولیای دین دراین ایام است.

آیت‌الله سعیدی با ذکر این مطلب که امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین را یکی از علائم ایمان می‌دانند، تصریح کرد: امام صادق(ع) فرمودند:« هر قدمی که به سمت حرم امام حسین(ع) برداشته می‌شود خداوند ثواب شهیدی که در راه خدا در خون خود آغشته شده است را به زائر عطا می‌کند».

دشمنان انقلاب، «آمدنیوز»های فراوانی در انبار خود دارد

وی با اشاره به دستگیری روح‌الله زم گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از به دام افتادن روح‌الله زم سرشبکه کانال آمد نیوز خبر داد و گفت که آمدنیوز از دست این شخص که مورد حمایت استکبار جهانی و سرویس‌های صهیونیستی و غربی بود خارج شد؛ پیروزی در این عملیات پیچیده در تداوم شکست‌های پی در پی آمریکا برای ملت ولایت مدار ایران است.

خطیب جمعه قم بیان کرد: کانال آمد نیوز دروغ پردازی، اتهام زنی به همه افراد و دعوت به آشوب و خرابکاری و... را در پرونده سیاه خود دارد؛ این کانال و این فرد در خباثت تا جایی پیش رفت که در دی ماه ۹۶ به شکل علنی آموزش عملیات تروریستی را به آشوب گران می‌داد؛ درست است که وی با یک عملیات فنی دستگیر شد ولی دشمنان انقلاب «زم‌های» فراوانی در آستین و «آمدنیوز»های زیادی در انبار خود دارد.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم این عملیات افتخارآمیز کامل شود باید چند کار مهم انجام شود؛ اول اینکه باید در خصوص چنین مزدوران خود فروخته‌ای افشاگری شود تا مردم تحت تاثیر چنین رسانه‌هایی نباشند؛ نکته دوم اینکه متولیان فضای مجازی باید سواد رسانه‌ای مردم را ارتقا ببخشند.

آیت‌الله سعیدی با ذکر این مطلب که زم باید منابع داخلی خود و منابعی که برای او خبررسانی می‌کردند،اعلام کند، افزود: این بخش از ماجرا از دستگیری او مهم‌تر است؛ افشاگری‌های او نباید تحت تاثیر فشارها قرار گیرد و بایگانی گردد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی جمهوری اسلامی باید با این مزدوران وطن فروش و حامیان داخلی آن‌ها به گونه‌ای رفتار کند که دیگر کسی هوس خیانت به کشور را نکند.

وی با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در روز ۲۱ مهرماه در مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام حسین(ع)، یادآورشد: ایشان در این مراسم مباحث مهمی را بیان کردند که اولین آن، بیان این نکته بود که این دانشگاه از برکات الهی است و اینکه سپاه امروز در داخل و خارج از کشور دارای عزت است و دشمنی کشورها و دولت‌هایی چون آمریکا بر عزت این نظام افزده است.

خطیب جمعه قم اظهارکرد: ایشان با تفسیر جامع از آیه ۶۰ سوره انفال مطالب ارزشمندی را فرمودند؛ ایشان در باره اربعین حسینی تاکید فرمودند که ما حسینی هستیم پس پیام‌های حضرت چراغ راه ما است.

وی گفت: از جمله تکالیفی که پیامبر اکرم(ص) از طرق مختلف از جمله از زبان حضرت سیدالشهدا(ع) به ما فرمودند آنکه «هرگاه سلطان سمتگیری را دیدید که اگر با او مقابله نکنید به سرنوشت آن ظالم دچار می شوید»؛ امروز هم جمهوری اسلامی ایران در مقابل دنیای کفر و دنیای ستمگر برای عمل به این تکلیف الهی قیام کرده و قطعا پیروز می‌شود.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: امام راحل پیش از تبعید در قم و در همان اوایل جمله‌ای را در خصوص رئیس جمهور آن روز آمریکا فرمودند که این جمله در خصوص همه رؤسای جمهور آمریکا از جمله ترامپ صادق است؛ ایشان فرمودند که امروز منفورترین فرد در کشور ما رئیس جمهور آمریکاست.

وی در ادامه به تلاش سعودی‌ها برای میانجی گری دیگران در خصوص ارتباط خود با ایران اشاره کرد و گفت: تلاش سعودی‌ها برای جنگ بی حاصل یمن وضع آشفته‌ای برای آن‌ها ایجاد کرده‌است؛ حکام نپخته آل سعود از ابتدای حکومت به دنبال فتح سرزمینی بودند و تجاوزگری خود را از فقیرترین کشور یعنی یمن آغازکردند و پس از چند سال تجاوزگری بی رحمانه مردم نه تنها دستاوردی نداشتند بلکه شاهد شکست‌های پی در پی بودند.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: آن‌ها در این حرکت جنایتکارانه دل به حمایت‌های آمریکا بسته بودند که جز پول آمریکا به دنبال چیز دیگری نبودند و دلارهای نفتی عربستان‌های هزینه خرید سلاح‌های آمریکایی شده و آمریکایی‌ها در مقابل این خودنمایی از آن‌ها به عنوان گاو شیرده نام بردند.

وی با ذکر این مطلب که آمریکا جز منافع خود به چیزی فکر نمی‌کند، یادآورشد: سعودی‌ها برای خروج از این باتلاق به دنبال اراباط با ما شدند و عمران خان برای میانجیگری به ایران آمد؛ ایران هیچگاه با هیچ کشوری از در جنگ وارد نشده است ولی هر کشوری که خواست با ما بجنگد به سرعت پیشمان شد؛ ما همیشه به دنبال صلح و دوستی با کشورهای منطقه و جهان هستیم.

خطیب جمعه قم بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها به سعودی‌ها اعلام کرده‌است که از دامن شیطان بزرگ بیرون بیایید و به آن‌ها دل نبندید و به حضور بیگانگان پایان دهید؛ صعودی‌ها باید از مواضع جاهلانه و تفرقه انگیز و مغرورانه و حمایت از تروریست‌های تکفیری دست بردارند تا با کشور قدرتمند و عزت مندی مثل ایران اسلامی وارد مذاکره شود.

وی با اشاره به آغاز هفته تربیت بدنی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که همه باید برای سلامتی خودشان ورزش را به عنوان یک ضرورت به حساب بیاورند.

انتهای پیام
captcha