اعطای تسهیلات و بیمه به مؤسسات قرآنی خراسان رضوی
کد خبر: 3850994
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

اعطای تسهیلات و بیمه به مؤسسات قرآنی خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی و فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی، گفت: مؤسسات قرآنی خراسان رضوی می‌توانند از تسهیلات و بیمه حوادث و مسئولیت که به‌همت اتحادیه قرآنی این استان ایجاد شده، بهره‌مند شوند.

اعطای تسهیلات و بیمه به مؤسسات قرآنی خراسان رضویحجت‌الاسلام حجت مجیدی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی و فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: راه‌اندازی کانون قرض‌الحسنه اتحادیه قرآنی استان فعالیتی جهت ارائه تسهیلات مالی برای انجام فعالیت‌های قرآنی در مؤسسات است، با راه‌اندازی این کانون، مؤسسات قرآنی می‌توانند از وام‌هایی تا سقف صد میلیون ریال و با کارمزد ۲ درصد بهره‌مند شوند.

بیمه‌ای برای قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی

وی با تأکید بر اینکه این تسهیلات به‌صورت ماهانه در اتحادیه قرآنی تصمیم‌گیری می‌شود، عنوان کرد: مشکل دیگری که مؤسسات قرآنی با آن روبه‌رو بودند، این بود که قرآن‌آموزان مؤسسات تحت پوشش بیمه حوادث و مسئولیت قرار نمی‌گرفتند، طبق تفاهم‌نامه بیمه پارسیان با اتحادیه قرآنی استان، از این پس مسئولان مؤسسات می‌توانند قرآن‌آموزان خود را با پرداخت حق بیمه‌ای با صرفه تحت پوشش این بیمه قرار دهند، برای بهره‌مندی و اطلاع بیشتر از این طرح می‌توانند به پایگاه اتحادیه قرآنی استان به نشانی www.uqem.ir مراجعه کنند.

مجیدی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های اتحادیه قرآنی استان جشنواره توانمندسازی مؤسسات قرآنی است که از اسفند سال گذشته آغاز به کار کرده و هم‌اکنون نیز مقدمات پایان کار جشنواره درحال انجام است، یک ‌سوم مؤسسات سطح خراسان رضوی در این رویداد قرآنی حاضر بودند، هدف از برگزاری این دوره توانمندسازی ارتقای سطح مؤسسات قرآنی در تمام ابعاد فعالیت قرآنی بوده؛ چرا که عموماً این مؤسسات در حوزه کودک فعال بودند از پرداختن به سایر حوزه‌های فعالیتی پرهیز داشتند.

رصد فعالیت‌های قرآنی با گروه‌های ارزیاب اتحادیه

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی فرهنگی قرآن و عترت خراسان رضوی گفت: از بدو فعالیت اتحادیه قرآنی مدغم پنج گروه ارزیاب برای سنجش و بررسی فعالیت‌های قرآنی در مؤسسات استان کار خود را آغاز کردند و این یک حرکت رو به جلو برای دغدغه‌مندی و ایده‌پردازی جشنواره‌های پیش رو بود.

وی با بیان اینکه ارزشیابی مؤسسات براساس شاخص‌های پاسخگویی به نیاز مردم انجام شده است، افزود: در راستای برگزاری جشنواره توانمندسازی مؤسسات قرآنی حمایت‌های خوبی با رویکرد جهادی از سمت سازمان دارالقران کریم و تبلیغات اسلامی استان داشتیم و انتظار داریم معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با همکاری و دغدغه‌مندی بیشتری به همراهی با چنین طرح‌هایی بپردازد.

وی ضمن تشریح برنامه‌های اجرایی در قالب جشنواره توانمندسازی مؤسسات قرآنی گفت: ارزیابی آموزشی و اردوی توانمندسازی مدیران و مربیان در دوره‌‌های تخصصی اجرای این جشنواره به انجام رسید که رویکرد و موضوعات مطرح در آن فهم و نوآوری در قرآن و فعالیت‌های قرآنی بود.

مجیدی عنوان کرد: از دیگر اقداماتی که برای فعالان قرآنی و مؤسسات به‌همت اتحادیه قرآنی انجام شد، ایجاد زمینه اسکان قرآنیان و مؤسسات در قالب کاروان‌های قرآنی در زائرسرا و زائرشهر رضوی است که هم‌اکنون نیز قرآنیان هر استان با هماهنگی اتحادیه استان مبدأ و استان مقصد یعنی خراسان رضوی امکان اسکان کاروانی در مشهد را پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: طی یک سال گذشته فعالیت کارگروه جهادی اعزام معلمان قرآنی به مدارس و اعزام حافظان قرآن به روستاها و مناطق حاشیه شهر و انجام فعالیت‌های قرآنی در مناطق سیل‌زده و محروم از طرح‌هایی است که در اتحادیه قرآنی استان برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

تشکیل اتاق فکر در اتحادیه قرآنی خراسان رضوی

مجیدی اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف و اجرای هرچه بهتر فعالیت‌های قرآنی نیاز به همفکری با نخبگان قرآنی احساس می‌شد و به همین جهت اتاق فکری برای رسیدن به چنین هدفی در اتحادیه قرآنی استان تشکیل شد.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی خراسان رضوی ادامه داد: برای تشکیل اعضای این اتاق فکر سی نفر از نخبگان قرآنی سراسر استان خراسان رضوی شناسایی شدند و از این میان حدود ۱۰ نفر برای همکاری با این اتاق اعلام آمادگی سالانه کردند، همه فعالیت‌های این اتاق فکر و تصمیم‌گیری برای مشکلات مؤسسات قرآنی در سطح استان است.

مجیدی در پایان گفت: هم‌اکنون کمیته‌های ویژه و تخصصی بنا به نیاز موجود در استان به‌صورت زیرمجموعه‌ای در اتحادیه قرآنی استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که این کمیته‌ها عبارتند از کمیته طرح و برنامه، کمیته اقتصادی، علمی و سیاسی، کمیته اجتماعی، فرهنگی، کمیته رسانه و تبلیغات، کمیته رسیدگی به شکایات و ارزشیابی و کمیته تخصصی کودک که فعالیت خود را جهت ساماندهی به امور مؤسسات قرآنی پیگیری می‌کنند.

انتهای پیام
captcha