آغاز مرمت و بازسازی بقعه محمدبن خلیلان در ارومیه
کد خبر: 3851121
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

آغاز مرمت و بازسازی بقعه محمدبن خلیلان در ارومیه

گروه اجتماعی ــ همزمان با همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، کلنگ آغاز مرمت و بازسازی بقعه متبرکه محمدبن خلیلان از سوی شهرداری ارومیه با حضور مسئولان به زمین خورد تا عملیات بازسازی وارد فاز اجرایی شود.

یک هزار مترمربع به صحن بقعه محمدابن‌خلیلان افزوده می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمدحضرت‌پور، شهردار ارومیه، دیروز، ۲۷ مهر، در آیین کلنگ‌زنی آغاز مرمت، بازسازی و توسعه بقعه تاریخی محمد ابن خلیلان، اظهار کرد: این بقعه یکی از بناهای بسیار مهم شهر از لحاظ تاریخی و مذهبی است و محمدابن‌‌خلیلان در یک‌هزارسال پیش برای ترویج تشیع به شهرمان آمده بود که نشانگر عشق و محبت اهالی شهر به مکتب اهل بیت(ع) است.

وی افزود: همچنین تدابیری اتخاذ شده که با آزادسازی ساختمان در نبش خیابان اصلی شیخ شلتوت و گلستان،  محوطه بقعه به خیابان شیخ شلتوت بازگشایی شود.

شهردار ارومیه گفت: تلاش خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن و با کمک و همیاری میراث‌فرهنگی، تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی کار مرمت و بازسازی بقعه به اتمام برسد.

این مقام مسئول اظهار کرد:  این کلنگ‌زنی همزمان با همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی آغاز و  مرمت و بازسازی بقعه متبرکه محمدبن خلیلان توسط شهرداری ارومیه وارد فاز اجرایی شد.

یادآور می‌شود که نماز ظهر نیز در محوطه بقعه محمدبن خلیلان به امامت نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه اقامه شد.

 

انتهای پیام
captcha