بقعه محمدبن‌خلیلان هویت شهر ارومیه است
کد خبر: 3851132
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

بقعه محمدبن‌خلیلان هویت شهر ارومیه است

گروه اجتماعی ــ امام جمعه ارومیه گفت: بقعه محمدابن‌خلیلان به عنوان شناسنامه و هویت شهر ارومیه بوده و امیدوارم کار مرمت، بازسازی و گسترش بنای بقعه هرچه سریعتر تمام شده و مورد زیارت عاشقان مکتب تشیع در استان و کشور قرار گیرد.

تشیع در آذربایجان‌غربی از سابقه ۱۱۰۰ ساله برخوردار است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه، دیروز، 27 مهر، در پایان همایش پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی و با حضور در آیین کلنگ‌زنی بقعه محمدابن‌خلیلان در ارومیه، اظهار کرد: تشیع در ارومیه و آذربایجان‌غربی از سابقه ۱۱۰۰ ساله برخوردار بوده و این بقعه شناسنامه و هویت این استان است.

وی افزود: تشیع در ارومیه از زمان غیبت صغری پابرجاست و این افتخاری برای شهر ارومیه بوده و از تمامی مسئولان انتظار داریم در شناساندن این بقعه تمام تلاش خود را بکار ببرند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه اربعین یکی از معجزات الهی است و هر سال تعداد زائران در پیاده‌روی اربعین افزایش می‌یابد، گفت: به غیر از امام حسین(ع) هیچ معصوم دیگری اربعین ندارد و فلسفه اربعین این موضوع می‌باشد که فرهنگ عاشورایی جهان را تسخیر خواهد کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: با اربعین مقدمات ظهور در حال فراهم شدن است و امسال نزدیک به ۳۰ میلیون نفر در کربلا جمع شدند تا پیام مکتب امام حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت بقعه محمدابن‌خلیلان به عنوان شناسنامه و هویت شهر ارومیه عنوان و افزود: امیدوارم کار مرمت، بازسازی و گسترش بنای بقعه هرچه سریعتر تمام شده و مورد زیارت عاشقان مکتب تشیع در استان و کشور قرار گیرد.

قریشی گفت: محمدابن‌خلیلان یکی از شخصیت‌های مهم و عظیم جهان اسلام بوده و امیدواریم با شناساندن محل بقعه به عنوان زیارتگاه از سوی مردم و دوستداران مکتب تشیع استفاده شود چرا که محمد بن خلیلان از علمای بزرگ شیعه و از محدثین بزرگ است.   

انتهای پیام
captcha