فعالیت موکب‌های اربعین تا 2 روز آینده/ ویزای عراق تا پایان صفر لغو است
کد خبر: 3851181
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
پلارک خبر داد:

فعالیت موکب‌های اربعین تا 2 روز آینده/ ویزای عراق تا پایان صفر لغو است

گروه جامعه ــ رئیس کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین از فعالیت‌ موکب‌های اربعین تا 30 مهرماه، خبر داد و گفت: تا دو روز آینده دیگر زائر اربعین در عراق نخواهیم داشت.

حسن پلارک، رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با ایکنا؛ از فعال بودن موکب‌های اربعین در مرزهای کشور خبر داد و گفت: این موکب‌ها تا 23 ماه صفر(30 مهرماه) فعال هستند. در کشور عراق نیز 60 درصد موکب‌ها جمع‌آوری شده‌ و به کشور بازگشته‌اند. بقیه موکب‌های فعال در عراق نیز تا 30 مهرماه(23 صفر) جمع‌آوری شده و به کشور بازمی‌گردند.

وی با اشاره به اینکه زائران خارجی از جمله افغانستانی‌ها، پاکستانی‌ها، آذربایجانی‌‌ها و ... که از ایران به عراق رفته‌اند تا پنج روز بعد از اربعین در عراق می‌مانند و چون موکب‌های عراقی جمع‌آوری شده‌اند، دچار مشکل می‌شوند، گفت: طی روزهای آینده به زائران ایرانی و خارجی که هنوز در عراق هستند ارائه خدمت می‌کنیم.

پلارک با بیان اینکه روز گذشته در چهار مرز، هزار و 570 نفر خروجی داشته‌ایم، گفت: تا هفتم آبان‌ماه، مصادف با 30 ماه صفر، ویزای عراق لغو شده و زائرانی که پس از این تاریخ بخواهند به عتبات عالیات مشرف شوند باید ویزا دریافت کنند، البته هزینه ویزا همچنان بین دو کشور لغو است اما زائران باید برای ورود به کشور عراق حتماً ویزا دریافت کنند؛ با توجه به اینکه 28 صفر نیز در پیش است، زائران ترجیح می‌دهند طی این مدت به عراق سفر کنند؛ بر همین اساس همچنان زائران ورودی به کشور عراق را داریم اما تعداد آنها کم است.

وی از ورود 88 هزار و 376 نفر طی روز گذشته به کشور خبر داد و گفت:  تا روز گذشته 400 هزار زائر ایرانی در عراق حضور داشتند که تا امشب این تعداد به 200 هزار زائر کاهش پیدا می‌کند و تا دو روز آینده دیگر در عراق زائر اربعین نخواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha