کتاب و کتاب‌خوانی کانون اصلی تمدن‌سازی است
کد خبر: 3851545
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
وزیر ارشاد:

کتاب و کتاب‌خوانی کانون اصلی تمدن‌سازی است

گروه فرهنگی ــ وزیر ارشاد با اشاره به بیانیه گام دوم و تأکید رهبر معظم انقلاب در راستای تمدن‌سازی، بیان کرد: کتاب و کتابخوانی، کانون اصلی تمدن‌سازی به شمار می‌آید.

کتاب و کتاب‌خوانی، کانون اصلی تمدن‌سازی به شمار می‌آید

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز گذشته، 29 مهرماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: کتاب، مبدأ و عصاره تمدن‌هاست و تمامی ملل در طول تاریخ با استفاده از این ابزار به معرفی خود پرداخته‌اند.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای تمدن‌سازی بیان کرد: کتاب و کتابخوانی، کانون اصلی تمدن‌سازی به شمار می‌آید.

صالحی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز مهم‌ترین نمایشگاه کتاب بعد از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در کشور است، افزود: این نمایشگاه در اقتصاد نشر و ترویج کتاب و کتابخوانی نقش مؤثری داشته است.

وزیر ارشاد با اشاره به در پیش بودن هفته وقف با پاسداشت ظهور پدیده جدید خیرین کتابخانه‌ساز، افزود: در طول تاریخ تمدن اسلامی وقف همواره پشتیبان حوزه فرهنگ بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار گفت: پشتیبانی خیران از حوزه کتاب و کتابخانه‌ها مصداق بارز عمل به فریضه و فرهنگ وقف است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه تکنولوژی و گرایش مردم به سمت فضای مجازی و استفاده از کتاب‌های دیجیتال، افزود: هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد و به همین دلیل همه مسئولان و مردم باید در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تلاش کنند.

انتهای پیام
captcha