اظهارات وزیر کشور الجزایر درباره تعطیلی کلیساها
کد خبر: 3851652
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

اظهارات وزیر کشور الجزایر درباره تعطیلی کلیساها

گروه بین‌الملل ــ وزیر کشور الجزایر اتهام انجمن‌های مسیحی این کشور مبنی بر تعطیلی کلیساها از سوی مقامات دولتی را رد کرد و گفت: این مسئله مربوط به عبادتگاه‌های بدون مجوزی است که فعالیت‌های مشکوک در آن‌ها صورت می‌گیرد.

توضیح وزیر کشور الجزایر درباره تعطیلی کلیساها

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی»، «صلاح‌الدین دحمون»، وزیر کشور الجزایر، در بیانیه‌ای که در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرد، اتهامات انجمن‌های مسیحی، از جمله کلیسای پروتستان این کشور علیه دولت، را مبنی بر تعطیلی دوازده کلیسا در شرق پایتخت الجزایر طی چند هفته گذشته رد کرد.

وزیر کشور الجزایر در این بیانیه نوشت: ما هیچ کلیسایی را تعطیل نکرده‌ایم. این مسئله مربوط به عبادتگاه‌های بدون مجوز به‌ ویژه عبادتگاه‌هایی است که در آن‌ها فعالیت‌های مشکوکی صورت می‌گیرد.

وی افزود: تعداد 49 عبادتگاه غیرمجاز در استان‌های «تیزی وزو» و «بجایه» در شرق پایتخت و «وهران» در غرب پایتخت وجود دارد که دوازده مورد از آن‌ها که به قوانین احترام نمی‌گذارند تعطیل شده‌اند. صاحبان این اماکن اموال مشکوکی دریافت می‌کردند که نمی‌دانیم از کجا به دست آمده است. همچنین اقدامات مشکوکی در این اماکن انجام می‌شد.

دحمون بر لزوم مجوزدار شدن این عبادتگاه‌ها و حتی مساجد این کشور تأکید کرد و گفت: این مسئله نیازمند موافقت شورای ملی شعائر دینی(نهاد دولتی) است و ما نسبت به پیروان هیچ یک از ادیان بدرفتاری نمی‌کنیم. چنانچه پیش از این چند کلیسا را ترمیم کرده‌ایم.

طی چند روز گذشته در سایت‌ها و صفحات شخصی مسیحیان الجزایر تصاویر و ویدئوهایی از نیروهای امنیتی این کشور منتشر شده که در حال بستن عبادتگاه‌های مسیحیان در دو استان تیزی وزو و بجایه واقع در شرق پایتخت الجزایر بودند و این اقدام اعتراضاتی را در پی داشته است.

یادآور می‌شود زندگی دینی غیرمسلمانان در الجزایر بر اساس قانون انجام شعائر دینی، که در فوریه 2006 تصویب شده است، اداره می‌شود.

انتهای پیام
captcha