درخواست نمایندگان آمریکا و‌ کردهای سوریه برای توقف حملات ترکیه
کد خبر: 3851686
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹

درخواست نمایندگان آمریکا و‌ کردهای سوریه برای توقف حملات ترکیه

گروه بین‌الملل ــ در حالی که نمایندگان کنگره آمریکا فشار خود را برای اعمال تحریم‌ بر ترکیه برای توقف حملات این کشور به شمال شرق سوریه شدت بخشیده‌اند، یکی از رهبران سیاسی کرد سوریه از دونالد ترامپ خواست در مقابل حملات ترکیه بایستد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، «کریس وان هولن»، یکی از نمایندگان حزب دموکرات آمریکا دیروز، 29 مهرماه، در یک کنفرانس خبری گفت: ما باید جلوی کشتار مردم در شمال شرق سوریه را بگیریم و باید اطمینان حاصل کنیم که حملات ترکیه، به فعال شدن مجدد گروه تروریستی داعش منجر نخواهد شد.

نمایندگان مجلس و سناتورهای آمریکا در تلاشند طرحی را برای اعمال تحریم‌های شدید اقتصادی علیه ترکیه تصویب کنند.

در همین حال «الهام احمد»، یکی از رهبران سیاسی کردهای سوریه از دونالد ترامپ، رئیس حمهوری آمریکا خواست که در تصمیم دو هفته گذشته خود مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از شمال سوریه که راه را برای حملات ترکیه فراهم کرد،‌ تجدید نظر کند.

این در حالی است که ترامپ دیروز اعلام کرد به جز تعداد اندکی از نیروها، نمی‌خواهد بقیه سربازان آمریکایی را در شمال سوریه نگه دارد.

این گفته‌های ترامپ، اعتراض زیادی از جمله از سوی چندین نفر از نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا به دنبال داشت. آنها عقب‌نشینی سربازان آمریکایی از سوریه را خیانت به متحدان کرد آمریکا قلمداد می‌کنند. 

وان هولن و «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، پنجشنبه گذشته از اجرای طرحی خبر دادند که تحریم‌های «فلج کننده» را علیه ترکیه اعمال می‌کند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه اعلام کرد که تهاجم اخیر ترکیه به شمال شرق سوریه، حدود 300 هزار نفر را آواره کرده است و منجر به کشته شدن 120 نفر غیر نظامی و 470 شبه‌نظامی شده است.

انتهای پیام
captcha