شناسایی 9 هزار نخبه شاهد و ایثارگر در کشور
کد خبر: 3851767
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

شناسایی 9 هزار نخبه شاهد و ایثارگر در کشور

گروه اجتماعی- رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور گفت: 9 هزار نخبه شاهد و ایثارگر با تنوع ایثارگری در کشور شناسایی‌شده و در حال حاضر عضو مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر هستند.

به گزارش ایکنا از کردستان، عادل مهری، رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور امروز، 30 مهرماه در همایش تجلیل از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان کردستان اظهار کرد: مرکز نخبگان و دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر کشور از دهه 70 و برای تقویت بنیه‌های علمی ایثارگران و شناسایی نخبگان جامعه ایثارگری در کشور راه‌اندازی شده است.
وی افزود: این مرکز از همان ابتدا به دنبال شناسایی و تقویت توانایی‌های نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر بود و تاکنون نیز در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و موفق به شناسایی 9 هزار نخبه شاهد و ایثارگر با تنوع ایثارگری در سطح کشور شده است.
رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور اعلام کرد: این تعداد نخبه شاهد و ایثار با دارا بودن شاخص‌های مختلفی ازجمله چاپ مقالات معتبر، شرکت در کنگره‌های بین‌المللی، تألیف کتاب، اختراع و کسب رتبه‌های برتر بدون سهمیه عضو مرکز شده‌اند.
وی گفت: مرکز دانش‌پژوهان به دنبال ظرفیت‌سازی و شناسایی ظرفیت‎ها است و در این زمینه ایجاد مرکز رشد برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ تا کلید خورده است و در آینده نزدیک فعال می‌شود.
مهری اظهار کرد: با هماهنگی حوزه اقتصادی مرکز نخبگان و دانش‌پژوهان، مقدمات ارائه وام سفر به نخبگانی که علاقه‌مند به شرکت در همایش‌های علمی خارج از کشور هستند در حال نهایی شدن است.
وی یادآور شد: در حوزه بین‌المللی حدود تشکل علمی شیمیایی فعالیت دارند که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دی‌ماه و آذرماه برای شرکت در یک اجلاس بین‌المللی به هلند اعزام خواهند شد.
رئیس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور افزود: هم‌اکنون در مجموع 119 تشکل رسمی حوزه ایثارگری در کشور فعال است که دو مورد آن شامل تشکل نخبگان و جمعیت شاهد و ایثارگر در استان کردستان قرار دارد.
وی با بیان اینکه اعضای مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر بازوان اجرایی خوبی برای بنیاد شهید به شمار می‌روند، یادآور شد: سیاست بنیاد شهید این است که از ظرفیت‌های ایثارگران در حوزه‌های مختلف استفاده کند و بی‌شک استفاده از این ظرفیت‌ها بیراهه رفتن نیست.
گفتنی است؛ در ادامه این آیین تعدادی از نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر استان کردستان تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha