حضور در حرم‌های مطهر؛ ابزار هدایت انسان
کد خبر: 3852882
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

حضور در حرم‌های مطهر؛ ابزار هدایت انسان

گروه معارف ــ نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند در قرآن عوامل هدایت انسان را معرفی کرده و خانه‌هایی را منشا هدایت بشر قرار داده که حضور در حرم‌های مطهر و اماکن مقدس از مصادیق آن است.

حضور در حرم‌های مطهر؛ ابزار هدایت انسانحجت‌الاسلام محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد ابزارهای هدایت الهی اظهار کرد: وقتی در سوره حمد از خدا می‌خواهیم اهدنا الصراط المستقیم، راه‌هایی برای تحقق این دعا وجود دارد و عواملی هست که هدایت انسان در مسیر الهی را آسانتر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن به عوامل هدایت انسان اشاره شده است، ابراز کرد: یکی از این عوامل، رفت و آمد به عتبات مقدسه و حرم‌های مطهر است؛ چراکه حضور در این اماکن مقدس انس و الفت با پروردگار را بیشتر و زمینه شفاعت اولیا الله را فراهم می‌کند.

این کارشناس دینی به آیات ۳۵ و ۳۶ سوره نور اشاره کرد و گفت: خداوند نور است و هر که را بخواهد هدایت می‌کند و به سوی نور خویش رهنمون می‌سازد و باید به این نکته توجه کنیم که این هدایت در کجا اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این هدایت در جاهایی اتفاق می‌افتد که خداوند اراده کرده این خانه‌ها بالا رود و نام پروردگار در آن جاری باشد که پیغمبر مراد از این آیات را خانه‌های انبیا و اولیا دانستند.

وی ادامه داد: فردی به خانه امیر مومنان اشاره و از پیامبر سئوال کرد: این خانه هم از جمله مکان‌ها برای هدایت انسان است پیغمبر پاسخ داد بله خانه امیر مومنان علی(ع) و حضرت فاطمه(س) از برترین خانه‌ها است. نه تنها خانه پیغمبران و امامان بلکه امامزادگان و پیروان آن‌ها را نیز شامل می‌شود.

دولابی افزود: پیام این آیه این و کسی که اهدنا الصراط المستقیم را می‌گوید این است که باید رفت و آمد خود را به اماکن مقدس و حرم‌های مطهر زیاد کند. همچنین در روایتی از امام صادق(ع) نقل شده، اگر کسی با اشتیاق زیاد به زیارت امام حسین(ع) برود ار بندگان شایسته خدا و زیر پرچم سیدالشهدا خواهد بود.

انتهای پیام
captcha