زنگ استکبارستیزی در مدارس زنجان نواخته شد
کد خبر: 3854561
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

زنگ استکبارستیزی در مدارس زنجان نواخته شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ زنگ استکبارستیزی با حضور استاندار و امام جمعه زنجان در مدرسه شاهد امام حسین(ع) زنجان نواخته شد.

زنگ استکبارستیزی در مدارس زنجان نواخته شد + فیلمبه گزارش ایکنا از زنجان، امروز در 13 آبان‌ماه همزمان با سراسر کشور زنگ استکبارستیزی به طور نمادین در مدرسه شاهد امام حسین(ع) نواخته شد که در این مراسم استاندار زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند.

آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان در این مراسم اظهار کرد: مخاطب شعار «مرگ بر آمریکا» مردم این کشور نیستند بلکه ما با این شعار مخالفت خود را نسبت به سیاست سردمداران حکومت آمریکا و خوی استکباری آن‌ها اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه معنای لغوی استکبار، طلب بزرگ‌بینی است، بیان کرد: گاهی یک فرد شخصیت بالایی ندارد و آدم بزرگی نیست اما چون تکبر دارد خود را از همه برتر و بالاتر می‌بیند و خود را تافته جدابافته می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان یادآور شد: سجده فقط برای خداست ما به کعبه سجده نمی‌کنم بلکه کعبه فقط جهت است. شیطان در برابر دستور خدا برای سجده به آدم دچار کبر و غرور شد و این موضوع را مطرح کرد که آتش از خاک بالاتر است.

وی ادامه داد: بالا و پایین بودن نسبی بوده و نمی‌توان گفت که آتش برتر است یا خاک و همه مخلوق خدا هستند و باید از امر خدا اطاعت کرد؛ بنابراین شیطان با سرپیچی از دستور خدا از شعاع رحمت پرورگار رانده شد.

خاتمی تصریح کرد: بیش از ۲۵۰ سال از استقلال آمریکا نمی‌گذرد اما از همان ابتدا خوی استکباری در آن‌ها وجود دارد و حقوق بشر را ابزار سرکوب دیگران قرار دادند اما باید بدانند زمان بزن در رو گذشته و اگر آمریکا می‌توانست به کشور ما حمله کند و نتیجه بگیرد یک ساعت هم کوتاه نمی‌آمد.

وی با اشاره به اینکه پهبادهای آمریکایی وارد جغرافیای ما و سرنگون شد و آمریکا خود قبول داشت که به آسمان کشور تجاوز کرده، گفت: آمریکا برای کودتای ۲۸ مرداد هنوز عذرخواهی سیاسی نکرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: محمدرضاشاه با تمام توان به آمریکا خدمت کرد اما آمریکا اجازه نداد برای معالجه به کشور آن‌ها برود، فقط در این صورت اجازه داد که با هواپیمای نظامی برود و در بیمارستان نظامی عمل شود و دوران نقاهت را به مراکش برگردد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تصریح کرد: روز ۱۳ آبان روز اعلام قدرت و هویت ما است نه به کسی ظلم می‌کنیم و نه حاضریم زیر بار ظلم برویم. آینده جامعه به دست دانش‌آموزان رقم می‌خورد و باید همواره در صحنه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: استكبار ستيزي امروزه در فرهنگ جهانی به ايران تعلق دارد و ما به تبعيت از مقام معظم رهبری و تأسی از فرهنگ مترقی شيعه پرچم‌دار استكبارستيزی در جهان هستيم.

ابراهیم رفیعی افزود: روز ١٣ آبان صرفا روز دانش آموز نیست و در این روز اتفاقات مهمی رخ داده است، تبعید حضرت امام (ره) از ایران به ترکیه که عنصر مهم در انقلاب بود، تلاش معلمان و دانش آموزان انقلابی جهت اثر مثبت در انقلاب با تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی که تعداد کثیری از دانش آموزان به شهادت رسیدند و روز دانش‌آموز نام گرفت و اشغال سفارت آمریکا توسط دانشجویان فهیم انقلابی در ١٣ آبان ٥٨ که حضرت امام از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند از جمله اتفاقات این روز است.

انتهای پیام
captcha