استان زنجان ۴۰۷ شهید دانش‌آموز دارد
کد خبر: 3854598
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

استان زنجان ۴۰۷ شهید دانش‌آموز دارد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، گفت: استان زنجان ۴۰۷ شهید دانش‌آموز تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است تا الگوی ایثار و شهادت در جامعه باشند.

استان زنجان بیش از 407 شهید دانش‌آموز داردبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، 13 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران به ویژه شهدای دانش‌آموز به استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت روز 13 آبان اظهار کرد: روز 13 آبان یادآور حوادث مهمی در تاریخ معاصر کشورمان است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نقش به‌سزایی داشته است که در این روز دانشجویان پیرو خط امام سفارت آمریکا را تسخیر کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تبریک روز دانش‌آموز ادامه داد: دانش‌آموزان آگاه و رشید ما در مبارزه با دشمنان و استکبارستیزی، همواره نقشی فعال و فراموش ناشدنی ایفا کرده‌اند و الگوی ماندگاری برای رهروان راستین خود شدند.

وی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را سازنده و مؤثر دانست و گفت: دانش‌آموزان امروز در سنگر مدرسه نقش مهمی در تداوم انقلاب اسلامی دارند و باید در مدارس سیره و سبک زندگی شهدا در بین دانش‌آموزان نهادینه شود.

کاظمی با بیان اینکه استان زنجان 407 شهید دانش‌آموز تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است، تصریح کرد: دانش‌آموزان شهید استان زنجان نامداران شهر غواصان دریا دل و همواره سند افتخاری برای استان محسوب می‌شوند.

وی به برنامه‌های گرامیداشت روز 13 آبان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: غبار روبی مزار شهدا با حضور دانش‌آموزان، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز با مشارکت آموزش و پرورش، دیدار با خانواده شهدای دانش‌آموز و اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس جهت تببین اهداف شهدا به نسل‌های امروز از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: برگزاری نمایشگاه آثار شهدا در مدارس، هماهنگی جهت بازدید دانش‌آموزان از موزه شهدا، صدور بیانیه گرامیداشت روز دانش‌آموز و حضور در راهپیمایی این روز از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید استان زنجان در راستای گرامیداشت یوم الله 13 آبان و روز دانش‌آموز در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان است.

انتهای پیام
captcha