برگزاری جشن قرآنی میلاد پیامبر(ص) در ابهر
کد خبر: 3857420
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

برگزاری جشن قرآنی میلاد پیامبر(ص) در ابهر

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جشن قرآنی میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با تلاوت قاری بین‌المللی «سیدمصطفی حسینی» در مسجد جامع شناط ابهر برگزار شد.

برگزاری جشن قرآنی میلاد پیامبر(ص) در ابهر + فیلمبه گزارش ایکنا از زنجان، جشن قرآنی میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با تلاوت قاری بین‌المللی سیدمصطفی حسینی، شب گذشت، 24 آبان‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شناط ابهر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم یوسف محمودی از قاریان برجسته شهرستان ابهر آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد و سپس گروه تواشیح نورالائمه(ع) شهرستان ابهر به اجرای تواشیح و همخوانی با قرائت اشعاری در مدح رسول گرامی اسلام و اهل‌بیت(ع) پرداختند.

در ادامه سیدمصطفی حسینی، قاری بین‌المللی در جایگاه تلاوت حضور یافت و آیاتی از سوره‌های فتح، حجرات، حمد و بقره را تلاوت کرد که مورد استقبال حضار قرار گرفت.

این قاری بین‌المللی در بیان توصیه‌هایی به قاریان نوجوان و جوان، استماع تلاوت یکی از قاریان رده اول جهان اسلام همچون مرحوم منشاوی و مصطفی اسماعیل و تقلید از آنان به طور متمرکز و با پرهیز از عوض کردن قاری مرجع را عامل موفقیت در تلاوت قرآن عنوان کرد و افزود: البته لازم است قاریان قرآن همزمان با تمرین مستمر و تقلید تلاوت قاری مرجع، در جلسات استادان تلاوت حضور یایند و اشکالات و آسیب‌های احتمالی موجود در تلاوت خود را از آنان جویا شده و برطرف کند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی نابسامانی‌ها و مشکلات اقتصادی موجود که می‌تواند بر فعالیت‌های قرآنی نیز تأثیر منفی داشته باشد، با اشاره به آیه 11 سوره رعد، تصریح کرد: اعتراض منصفانه و انتقاد خیرخواهانه نسبت نابسامانی‌ها و سوء‌مدیریت‌ها به جای روش‌های غیرمنطقی و ناهنجار، از ویژگی‌های یک مسلمان و پیرو قرآن است.

وی با اشاره به سفرهای خود به کشورهای مختلف به منظور نشر فرهنگ قرآنی، اظهار کرد: حضور در کشورهای مختلف و آشنایی با فرهنگ‌های متنوع، خاطرات شیرینی برای من رقم زده لیکن حضور و تلاوت در حرم امن الهی، از برجسته ترین و به یاد ماندنی ترین خاطرات من است.

انتهای پیام
captcha