اختتامیه مرحله «دوران امیدواری» طرح حسنا در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3857611
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

اختتامیه مرحله «دوران امیدواری» طرح حسنا در چهارمحال‌وبختیاری

گروه اجتماعی - دوره اول طرح حسنا با عنوان «دوران امیدواری یا بارداری»، به کار خود در چهارمحال‌وبختیاری خاتمه داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌و‌بختیاری روز گذشته ۲۵ آبان‌ماه دوره اول طرح حسنا با عنوان «دوران امیدواری یا بارداری» در این استان به کار خود خاتمه داد.

بر اساس این گزارش، بنیاد کرامت امام رضا(ع) با هدف خدمت به مادران باردار در اواخر سال ۹۵ بعد از انتصاب تولیت جدید آستان قدس رضوی، تأسیس شد و با حمایت یکصد و یازده مادر امیدوار محروم کار خود را آغاز کرد و خدماتی از قبیل بسته‌های حمایتی، کلاس‌های آموزشی، سیدعلی غذایی و ... به این افراد ارایه شد.

سمیه گنجی، مسئول اجرای طرح «حسنا» در چهارمحال‌وبختیاری در ابتدای این مراسم در تشریح طرح حسنا، گفت: این طرح در سه دوره بارداری مادران امیدوار، شیردهی و تربیت فرزندان اجرا شد که هر یک از این دوره‌ها دو ماه به طول انجامید و در طی این مدت، دو بار مواد غذایی به اعضا اهدا شد و تا پایان دوره شیردهی بسته غذایی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در واقع طرح حسنا به کار خود پایان داد و گروه جهادی محبان حضرت زینب(س) مرحله دوم این طرح را در گروه‌های حساس و محروم جامعه ادامه خواهد داد و کلاس‌‌ها و کارگاه‌هایی برای تربیت فرزندان برگزار خواهد کرد.

گنجی با بیان اینکه گروه جهادی محبان حضرت زینب(س) پرچم‌دار حمایت از مادران محروم در استان است و در این راه از کمک‌های مردمی نیز استفاده می‌کند، اظهار کرد: مرحله دوم حمایت از مادران محروم آغاز شده است و اولین بسته حمایتی ماه گذشته به دست این مادران رسید و در حال تدارک بسته حمایتی دوم هستیم تا بین مادران مناطق محروم استان توزیع کنیم.

سید راشد جزایری، رئیس مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری در ادامه این مراسم بیان کرد: طرح حسنا که توسط بنیاد کرامت اجرا شده است، طرحی پرخیر و برکت در نظام جمهوری اسلامی است که گروه مادران باردار با شرایط خاص را پوشش می‌دهد؛ به برکت امام رضا(ع) آثار این طرح پرخیر و برکت را در زندگی و تربیت فرزندان خود می‌بینید و آینده درخشانی از این نسل را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: دانشگاه علوم بهداشتی، شبکه بهداشت و درمان شهرکرد، شبکه بهداشت و درمان شهرستان بن، در این طرح تلاش بسیاری کردند و نقش مهمی در این حرکت پویا داشتند.

جزایری در پایان گفت: این طرح از نظر سلامت جسمی، روحی، تغذیه و بسته‌های حمایتی مورد حمایت دانشگاه علوم پزشکی و حوزه معاونت بهداشتی است و در تکامل، رشد و تضمین سلامتی مادر و کودک نقش بسزایی دارد.

طاهریان، مشاور خانواده در پایان این جلسه در خصوص روابط زوجین در دوران باردی نکاتی را در جمع خانواده‌ها بیان کرد.

یادآوری می‌شود، تجلیل از مسئولان اجرایی، سرگروهان طرح و مولودی‌خوانی، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha