بلاتکلیفی ۲۰ مؤسسه قرآنی در پی بالا رفتن اجاره‌بها
کد خبر: 3857908
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

بلاتکلیفی ۲۰ مؤسسه قرآنی در پی بالا رفتن اجاره‌بها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان پایین آمدن آمار قرآن‌آموزان، مشکلات مالی و عدم حمایت مسئولان را بخشی ‎از مشکلات مؤسسات قرآنی برشمرد و گفت: ۲۰ مؤسسه قرآنی لرستان به‌دلیل بالا بودن هزینه اجاره‌بها و این‌که نتوانسته‌اند مکان جدید و مناسبی پیدا کنند در حالت بلاتکلیفی قرار گرفته‌اند.

بالا رفتن اجاره‌بها 20 مؤسسه قرآنی لرستان را در بلاتکلیفی قرار دادروح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، عدم استقبال قرآن‌آموزان از کلاس‌های قرآنی مؤسسات را یک مشکل جدی در حوزه قرآن دانست و گفت: متأسفانه در حال حاضر با توجه به این‌که خانواده‌ها تمایل بیشتری دارند که فرزندان‌شان در کلاس‎های آموزشی زبان خارجه، کلاس‎های تقویتی، چرتکه، موسیقی و ... شرکت کنند آمار قرآن‌آموزان هر روز در حال کاهش است.

وی با اشاره به این‌که پایین آمدن آمار قرآن‌آموزان باعث ایجاد مشکلاتی برای مؤسسات قرآنی شده و این در حالی‎است که مربیان قرآنی و مدیران مؤسسات قرآنی نیز رغبت و انگیزه خود برای فعالیت‌های قرآنی را از دست می‎دهند، حمایت همه‌جانبه دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی از فعالیت‌های قرآنی و مؤسسات و خانه‌های قرآنی را خواستار شد.

بلواسی اظهار کرد: متأسفانه ضعفی که در حوزه قرآن وجود دارد این است که دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه قرآن را ندارند.

وی با بیان این‌که فعالیت بسیاری از مؤسسات قرآنی در حال حاضر منحصر به پیش‌دبستانی و مهد قرآنی شده است، تشکیل اتاق فکر در زمینه فعالیت‌های قرآنی را خواستار شد و ادامه داد: متأسفانه مشکلات اقتصادی باعث شده که بسیاری از مؤسسات قرآنی به‌ویژه مؤسساتی که زیر نظر وزارت ارشاد هستند تعطیل و یا دچار رکود شده‌اند.

بلاتکلیفی 20 مؤسسه قرآنی

مدیر مؤسسه قرآنی مشکاة الشتر با اشاره به بالا رفتن هزینه مربوط به اجاره‌بها و این‌که مؤسسات قرآنی با مشکلات مالی مواجه هستند، گفت: متأسفانه در حال حاضر نزدیک به 20 مؤسسه قرآنی لرستان به‌خاطر این‌که نتوانسته‌اند مکان جدید و مناسبی پیدا کنند و همچنین بالا بودن هزینه اجاره‌بها، در حالت بلاتکلیفی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که مشکل اصلی جامعه ما این است متولیان امر قرآن و عاملان قرآنی فرهنگ‌سازی قرآنی ندارند، اضافه کرد: ضرورت دارد صدا و سیما، نشریات، دستگاه‌های فرهنگی و قرآنی و اصحاب رسانه در زمینه تشویق والدین به حضور فرزندان‌شان در کلاس‌های قرآنی فرهنگ‌سازی و زمینه‌سازی کنند.

وی با بیان این‌که اگر در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود که قرآن بیمه‌کننده فرزندان آن‌هاست والدین رغبت و انگیزه بیشتری برای شرکت فرزندان‌شان در کلاس‌ها و فعالیت‌های قرآنی خواهند داشت، اضافه کرد: نیاز است فرهنگ‌سازی مناسبی میان خیران و نیکوکاران در رابطه با سوق دادن کمک‌ها به‌سمت فعالیت‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی و تهیه مکان مناسب برای مؤسسات قرآنی انجام بگیرد.

مؤسسات قرآنی به حال خود رها شده‌اند

بلواسی با بیان این‌که متأسفانه در حال حاضر تا حدود زیادی فعالیت‌های قرآنی و مؤسسات قرآنی به حال خود رها شده است، گفت: همچنین نیاز است اعطای وام به مؤسسات قرآنی برای تهیه و یا ساخت مکان مناسب مورد توجه مسئولان باشد و همچنین بیمه فعالان قرآنی نیز به‌جد از طرف ارشاد پیگیری شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی و قرآنی لرستان اضافه کرد: لازم است در ادارات فرهنگی و قرآنی نیز فرهنگسازی مناسبی در رابطه‌ با بودجه‌ها و اعتبارات قرآنی انجام بگیرد تا حق‌الناس در این زمینه مدنظر باشد و اگر بودجه و اعتباری برای قرآن اختصاص می‌یابد همه مؤسسات در آن سهیم باشند و یک شخص و یا مؤسسه خاص فقط از این بودجه و اعتبار بهره‌مند نشود.

انتهای پیام
captcha