مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار بااهمیت است
کد خبر: 3858140
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار بااهمیت است

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری کرمان گفت: انداختن هر برگه رأی در صندوق اخذ آرا از سوی مردم منجر به تقویت، افزایش مقبولیت، مشروعیت و اقتدار داخلی و بین‌المللی نظام می‌شود؛ لذا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بسیار بااهمیت است.

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان، امروز سه‌شنبه، ۲۸ آبان‌ماه در نشست ستاد استانی پیشگیری از جرایم انتخاباتی، گفت: در نظام جمهوری اسلامی و بر اساس اصول قانون اساسی مهم‌ترین حق شهروندان ایرانی حق مشارکت در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و تمام مردم ایران به‌طور یکسان از آن برخوردار هستند و این حق از طریق شرکت در انتخابات و دادن رأی و انتخابات اصلح اعمال می‌شود.

وی افزود: وظیفه ذاتی قوه قضائیه پشتیبانی از تمامی حقوق مردم از جمله حق مشارکت در سرنوشت سیاسی خودشان است تا بتوانند آزادانه و آگاهانه از این طریق در سرنوشت کشور مداخله کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری حفاظت از رأی مردم حق‌الناس است و صیانت از حق‌الناس، وظیفه آحاد مسئولان است.

موحد بیان کرد: واریز هر برگه رأی در صندوق اخذ آرا از سوی مردم منجر به تقویت، افزایش مقبولیت، مشروعیت و اقتدار داخلی و بین‌المللی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌شود؛ لذا حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مسئله جدی و بسیار بااهمیتی است.

رئیس کل دادگستری کرمان تصریح کرد: همه مسئولان به‌ویژه دست‌اندرکاران امر برگزاری انتخابات در رده‌های مختلف اجرایی، نظارتی، انتظامی و امنیتی بایستی نقش مهم و پررنگ خود را در استقرار امنیت و برگزاری یک انتخابات سالم و پرشور ایفا کنند.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی کشور در مسیر تندبادهای مختلفی از قبیل تحریم‌های ظالمانه و تهدیدات مختلف قرار دارد و برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: دست‌اندرکاران و کارگزاران امر انتخابات بایستی با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی و با هم‌فکری تدابیر لازم را جهت جلوگیری از جرایم انتخاباتی به عمل آورند تا بتوانیم یک انتخابات پرشور و بانشاط در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این استان برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: این ستاد در انتخابات‌های گذشته اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای پیشگیری از جرایم انتخاباتی انجام داده است و باید از موفقیت‌ها و تجربیات ارزشمند گذشته برای هرچه باشکوه برگزارشدن انتخابات پیش رو بهره برد.

موحد بیان کرد: طی بخش‌نامه‌ای از سوی ریاست قوه قضائیه، جلسات ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در سطح ملی به ریاست دادستان کل کشور و در سطح استان‌ها به ریاست رئیس کل دادگستری استان و با حضور مسئولان مرتبط با امر انتخابات تشکیل می‌شوند‌.

وی اظهار کرد: این ستاد در سه مقطع پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات جرایم انتخاباتی را مورد رصد قرار می‌دهد و تدابیر لازم پیشگیرانه را اتخاذ خواهد کرد و در صورت وقوع جرم با متخلفان برخورد قضایی انجام خواهد شد.

موحد نقش اصحاب رسانه را در برگزاری باشکوه انتخابات در ادوار گذشته را برجسته و مفید دانست و گفت: یکی از وظایف این ستاد اطلاع‌رسانی، تشریح و توضیح مفاد قانون و جرایم و مجازات‌های قانونی از طریق رسانه‌های جمعی با هدف ارتقای آگاهی‌های عمومی و کاهش و پیشگیری از بروز جرایم انتخاباتی است.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزهای انتخاباتی جرم محسوب می‌شود و ضرورت دارد اداره‌کل بازرسی، اداره‌کل اطلاعات و دیوان محاسبات به‌صورت مستمر تخلفات احتمالی در این حوزه را رصد و به این ستاد گزارش کنند.

موحد تبلیغات زودهنگام را خلاف قانون دانست و گفت: متأسفانه تبلیغات برخی داوطلبان احتمالی در فضای مجازی و حقیقی آغاز شده است و ضرورت دارد کارگروه رصد فضای مجازی ویژه انتخابات با محوریت دادستان مرکز استان کرمان هرچه سریع‌تر اقدامات خود را در این زمینه آغاز کند.

انتهای پیام
captcha