اتاق فکر مؤسسات قرآنی تشکیل شود/ زنگ خطر تعطیلی مؤسسات
کد خبر: 3858167
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

اتاق فکر مؤسسات قرآنی تشکیل شود/ زنگ خطر تعطیلی مؤسسات

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان بر لزوم حمایت فکری و کارشناسی از مؤسسات قرآنی تأکید کرد و گفت: در این راستا باید اتاق فکر مؤسسات قرآنی استان را تشکیل داد.

اتاق فکر مؤسسات قرآنی تشکیل شود/ زنگ خطر تعطیلی مؤسساتروح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به مشکلات مؤسسات قرآنی استان، کاهش آماری تعداد قرآن‌آموزان مؤسسات قرآنی را از مشکلات اساسی این مؤسسات عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین ضرورت مؤسسات قرآنی استان، آسیب‌شناسی علل مشکلات این مؤسسات و ارائه راهکار برای حل آنان است.

وی با ذکر این مطلب که دستگاه‌هایی که مشخصاً متولی برنامه‌های قرآنی هستند باید به تحلیل و تبیین علل کاهش و تعطیلی مؤسسات قرآنی استان بپردازند، اضافه کرد: دیگر مشکل مؤسسات قرآنی استان هزینه بالای رهن و اجاره‌بها است که این امر آزاردهنده است و موجب تعطیلی برخی از آنان شده است.

تعطیلی مؤسسات قرآنی به‌علت سنگینی هزینه بالای رهن و اجاره

بلواسی به تعطیلی مؤسسات قرآنی استان به‌علت سنگینی هزینه بالای رهن و اجاره اشاره و با تأکید بر این‌که برخی مؤسسات تجهیزات و وسایل را در خانه نگهداری می‌کنند، گفت: تعطیلی مؤسسات قرآنی استان زنگ خطر جدی است این در حالی‌است که برخی مؤسسات درخواست‌هایی برای اخذ تسهیلات داده‌اند اما به‌دلیل عدم وجود اعتبار هنوز به نتیجه نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با اشاره به این‌که مشکلات موسسات قرآنی استان تنها به مشکلات مالی خلاصه نمی‌شود و نباید حتی پس‌ از دادن اعتبار مالی مؤسسات را رها کرد، ادامه داد: اگر ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی لرستان مجوز ایجاد مؤسسه قرآنی را صادر کرده‌اند پس پذیرفته‌اند که این مؤسسه و مدیر آن صلاحیت فعالیت دارند پس باید آنان را مورد حمایت مادی و هم معنوی قرار دهند.

وی بر لزوم ایجاد اتاق فکر مؤسسات قرآنی استان تأکید کرد و با تأکید بر لزوم حمایت فکری و کارشناسی از این مؤسسات، گفت: نباید مؤسسات قرآنی را رها کرد بلکه باید به‌طور مرتب از این مؤسسات بازید به‌عمل آورد و آنان را مورد حمایت فکری، مشاوره‌ای و آموزشی نیز قرار داد.

انتهای پیام
captcha