توصیه مسیب‌زاده به دانش‌آموزان برتر مسابقات همخوانی قرآن
کد خبر: 3858179
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

توصیه مسیب‌زاده به دانش‌آموزان برتر مسابقات همخوانی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مراتب شکر نعمت، گفت: اجرای همخوانی کار ساده‌ای نیست و این نعمت بزرگی است که خداوند به شما عطا کرده؛ لذا باید در این راستا بالاترین مرحله شکر یعنی حفظ حال و هوای این روزهای خود باشید و وقتی به استان خود بازگشتید، تریبونی برای جذب دانش‌آموزان به این وادی بوده؛ بنابراین قدردان خود باشید و این مسیر را ادامه دهید.

ادامه مسیر قرآنی، بجای آوردن شکر عملی استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، امروز، 28 آبان‌ماه در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات مدیحه‌سرایی و همخوانی دانش‌آموزان پسر سراسر کشور در تالار بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی ضمن عرض خیر مقدم به حاضران، گفت: خداوند را شاکریم که امروز توفیق یافتیم در جوار بارگاه مطهر علی بن موسی الرضا(ع) یکی از فعالیت‌های ارزشمند قرآنی در آموزش و پرورش را دنبال کنیم.

وی افزود: بدون شک فضای معنوی این دوره از مسابقات به خاطر وجود شما دانش‌آموزان نیکوخصال است. این حضور دو روزه شما دانش‌آموزان در جوار حریم رضوی و کسب فیض از زیارت آن امام همام تأثیرات بسیار زیادی بر روح و جان شما گذاشته که امید است شکرگزار این نعمت بزرگ باشید.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: بسیاری از نهادها و دارالقرآن‌ها و مؤسسات هستند که امروزه به دلیل کمبود اعتبارات یا تعطیل شدند و یا فعالیت آنان کاهش یافته است اما ما تمام تلاشمان در بخش فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش این است که این فعالیت‌ها را روز به روز پررنگ‌تر کنیم.

مسیب‌زاده تصریح کرد: در سومین دوره برگزاری مسابقات همخوانی و مدیحه‌سرایی هستیم و این نشان از نوپا بودن این فعالیت است و از آنجا که در آموزش‌وپرورش، پرداختن به مسائل قرآن و عترت از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست، امسال را سال نماز و معنویت قرار دادیم و امید است با حضور پرشور دانش‌آموزان در این عرصه موفق عمل کنیم و شاهد اتفاقات بهتر باشیم.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ» و این شکرگزاری دارای مراتبی است که شامل سه بخش می‌شود. شکر لسانی که همان بر زبان آوردن الحمدالله است که ساده‌ترین مرتبه شکرگزاری محسوب می‌شود. مرحله دوم شناخت صاحب نعمت است اینکه ما بشناسیم خالق نعمت کیست و شکرگزار آن باشیم و مرحله سوم شکر در عمل است که این مرحله نیز با عملکرد ما در زندگی ارتباط دارد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای همخوانی کار ساده‌ای نیست و این نعمت بزرگی است که خداوند به شما عطا کرده؛ لذا باید در این راستا بالاترین مرحله شکر یعنی حفظ حال و هوای این روزهای خود باشید و وقتی به استان خود بازگشتید، تریبونی برای جذب دانش‌آموزان به این وادی بوده؛ بنابراین قدردان خود باشید و این مسیر را ادامه دهید.

مسیب‌زاده با اشاره به آیه 13 سوره رعد که خداوند می‌فرماید: «وَيُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلاَئِكَةُ مِنْ خِيفَتِهِ وَيُرْسِلُ الصَّوَاعِقَ فَيُصِيبُ بِهَا مَن يَشَاء وَهُمْ يُجَادِلُونَ فِي اللّهِ وَهُوَ شَدِيدُ الْمِحَالِ» بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «و رعد (و برق و همه قوای عالم غیب و شهود) و جمیع فرشتگان همه از بیم (قهر) خدا به تسبیح و ستایش او مشغولند، و صاعقه‌ها را بر سر هر قومی بخواهد می‌فرستد، باز هم کافران در (قدرت) خدا جدل می‌کنند با آنکه او سخت انتقام است»، لذا شما افرادی هستید که بهترین راه را انتخاب کردید و از تمام معروفات در حوزه‌های گوناگون ورزشی، سیاسی، اجتماعی و ... در آموزش و پرورش بهترین معروف یعنی حوزه قرآن و عترت را انتخاب کردید و لازم است قدر این انتخاب خود را بدانید و راه خود در این مسیر را ادامه دهید.

وی اظهار کرد: همه مسئولان اجرایی تلاش کردند تا این مراسم برگزار شود؛ لذا از شما دانش‌‍‌‌آموزان می‌خواهم تا امروز عهدی با خدا و امام رضا(ع) ببندید و هریک از شما پس از بازگشت به استان‌های خود دانش‌آموزانی را برای ورود به این عرصه جذب کرده و گروه‌های مدیحه‌سرایی و تواشیح دیگری نیز ایجاد کنید.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز  وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای قرار گرفتن در این مسیر والدین شما زحمات زیادی را متحمل شدند و در این راستا نیز مربیان و معلمان شما نیز تأثیرگذار بوده و تلاش‌های ارزشمندی را داشته‌اند، اما در این بین گروه‌هایی هستند که در موفقیت شما دخیل بوده و امروز دیده نمی‌شوند و آن رقبای شما هستند. اگر رقبای شما نبودند بدون شک به این مرحله نمی‌رسیدید و اگر گروه‌های برتر نبودند نیز گروه برتری برای انتخاب و گزینش نداشتیم از این رو باید خدا را شاکر باشیم که ما را در این مسیر قرار داد و برگزیده شدیم.

مسیب‌زاده تصریح کرد: برگزیده شدن مهم نیست، بلکه آنچه مهم است توفیق یافتن شما برای اجرا در حرم مطهر رضوی بود که هزاران نفر از مشتاقان در حین اجرای همخوانی با اشک شما را مشایعت کردند. این خاطرات ارزشمند است و برای قدردانی از این توفیقات بهترین راه گسترش این فعالیت‌ها در استان محل اقامت شما است.

وی عنوان کرد: امید است بعد از اعلام نتایج افرادی که حائز رتبه نشدند، از این امر مکدر نشوند چرا که اول و آخر شدن مهم نیست بلکه مهم این است که سفیر قرآنی در استان خود باشید و این راه را ادامه دهید.

انتهای پیام
captcha