افزایش قیمت بنزین، از قاچاق جلوگیری می‌کند
کد خبر: 3860370
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

افزایش قیمت بنزین، از قاچاق جلوگیری می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ابهر گفت: ارزان بودن قیمت بنزین زمینه قاچاق را فراهم می‌کند و به سود ثروتمندان و ضرر ضعیفان است.

افزایش قیمت بنزین، از قاچاق جلوگیری می‌کندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر ابهر به دیدار هزاران بسیجی با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، اتفاقات اخیر روی داده در کشور را یک توطئه عمیق، وسیع و بسیار خطرناک خواندند.

وی ادامه داد: ایشان معتقدند که دشمنان برای طراحی این توطئه، هزینه بسیاری کرده بودند و مترصد فرصتی بودند تا در یک بزنگاه آن را با استفاده از اقدامات تخریبی و آدم کُشی و شرارت، انجام دهند و تصور کردند قضیه بنزین فرصت مورد نظر آنها است و لشکر خود را وارد میدان کردند اما ملت ایران با نمایش پرشکوه خود، حرکت دشمن را نابود کرد.

امام جمعه ابهر افزود: آشوب‌ها خیابانی آبان ماه ۹۸، اگر چه خیلی سریع جمع شد، اما تلخی و سختی‌ها و لطمات مادی و روحی زیادی برجای گذاشت که راه ترمیم آن توجه به عبرت‌ها و درس‌های آن است.

وی با اشاره به اینکه مردم در کنار نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی، بسیج و دیگر ارگان‌ها اجازه فتنه‌گری به دشمنان را ندادند، تأکید کرد: سیاستگذاران و مدیران ارشد و میانی کشور نباید بگذارند، زخم‌های اقدامات نابهنگام و سیاستگذاری‌های نسنجیده، موجب شود تا مگس‌های فرصت طلب فتنه، به طمع بیفتند.

امام جمعه ابهر ادامه داد: مسئولان مختلف کشور به جای فرافکنی و دوگانه‌سازی‌های فرصت سوز، زمان باقیمانده از خدمت را مغتنم بشمارند و شرایط را برای یک انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری فراهم کنند.

وی با بیان اینکه همه عقلا و اهل علم و اقتصاد می‌گویند بنزین به این ارزانی به مصلحت کشور نیست، چرا که اولا این ارزانی موجب شده بنزین به کشورهای اطراف قاچاق شود برای اینکه در اطراف ما بنزین 6 الی 10 برابر است، افزود: امروزه میلیون‌ها لیتر بنزین توسط قاچاقچیان از جیب مردم بیرون می‌رود و ثانیا ارزانی بنزین به نفع ثروتمندان و به ضرر افراد ضعیف است، چرا که یارانه از جیب مردم ضعیف و به نفع ثروتمندان برداشته می‌شود.

رحیمی با تاکید بر اینکه نکته که رهبر معظم انقلاب مثل همیشه به عنوان ناجی واقعا وارد میدان شدند و از خود فتوت و مردانگی به خرج دادند و سپر بلایا شدند و گرفتاری‌ها را جمع کردند، ادامه داد: درغیر این صورت کشور 100 در صد به طرف آشوب و بی‌نظمی می‌رفت، اما رهبر فرزانه مردم انقلابی را برای دفاع از کیان انقلاب و ارزش‌های انقلابی آماده کرد و مردم به میدان آمدند و طومار آشوبگران و فتنه‌گران را جمع کردند.

انتهای پیام
captcha