اعزام ۳ هزار ۵۰۰ مددجوی زنجانی به اردو‌های زیارتی
کد خبر: 3860774
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

اعزام ۳ هزار ۵۰۰ مددجوی زنجانی به اردو‌های زیارتی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون قریب به  ۳ هزار ۵۰۰ مددجوی زنجانی از طریق این نهاد به اردو‌های فرهنگی، تربیتی و زیارتی اعزام شده‌اند و یک هزار و ۲۹۵ نفر نیز در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.

اعزام 3 هزار 500 مددجوی زنجانی به اردوهای زیارتیهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام ‌شده و با مشارکت خیران و نیکوکاران زمینه‌ حضور یک هزار و 295 نفر از مددجویان مشتاق زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را در پیاده‌روی اربعین فراهم شد.

این مسئول با بیان اینکه مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین تجلیگاه شور و شعور حسینی است و حضور در این مراسم باعث رشد و تقویت فرهنگ عاشورایی در بین مددجویان می شود، افزود: این سفرهای زیارتی به‌منظور ارتقاء بینش اسلامی و تقویت باورهای دینی و افزایش نشاط معنوی مددجویان تحت حمایت صورت می‌گیرد.

وی ابراز کرد: در سال ۹۷ نیز 356 مددجوی تحت حمایت  با همکاری خیران در مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردندکه امسال با حضور یک هزار و 295 مددجوی  تحت حمایت برنامه‌های فرهنگی پیاده‌روی اربعین حسینی  بیش از 288 درصد تحقق داشته است.

صفری با بیان اینکه برنامه «شوق زیارت» با عنوان اعزام مددجویان برای اولین بار به زیارت اماکن مقدس با اهداف تربیتی و زیارتی انجام می‌شود، افزود: بخشی از هزینه‌های اعزام زائرین توسط نیکوکاران تأمین می‌شود و کمیته امداد بخش قابل توجهی از هزینه‌های مددجویان شرکت‌کننده در پیاده‌روی اربعین حسینی را پس از بازگشت آنها پرداخت کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون قریب به  3 هزار 500 مددجوی زنجانی از طریق این نهاد به اردوهای فرهنگی، تربیتی وزیارتی اعزام شده‌اند که اعزام این عزیزان با کمک خیران و نیکوکاران در نیمه دوم سال نیز با جدیت و شتاب بیشتری ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد در طول سال با شناسایی و ساماندهی نیازمندانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، با اجرای طرح شوق زیارت و با شعار «یاریگر کسانی باشیم که در حسرت زیارت مانده‌اند» با کمک خیران و نیکوکاران هزینه اعزام زائران را فراهم می‌کند؛ و کد دستوری #024*۸۸۷۷* برای این کار خیر اختصاص یافته است.

انتهای پیام
captcha