پنجمین جشنواره علمی جهادگران فارس برگزار می‌شود
کد خبر: 3861247
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

پنجمین جشنواره علمی جهادگران فارس برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس از برگزاری پنجمین جشنواره علمی جهادگران این استان خبر داد و گفت: در این جشنواره 30 نفر از برترین‌ پژوهشگران استان تجلیل خواهند شد.

به گزارش ایكنا از فارس، احمدرضا قاسمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس ظهر امروز، 11 آذرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینكه این سازمان ذیل سپاه فجر در حال فعالیت است، گفت: سازمان بسیج علمی استان فارس دارای 38 پایگاه علمی، 5 مرکز پیش رشد، یک خانه نخبگان متشکل از 5 کارگروه عمران، صنعت، کشاورزی، سلامت و گردشگری است.
وی افزود: خانه نخبگان بسیج علمی در کنار همه ظرفیت‌های موجود در استان در تلاش است تا با حضور اساتید برجسته استانی و سایر نهادها و ادارات مرتبط از ظرفیت و پتانسیل استان بر اساس فرصت‌های موجود استفاده كند و رسالت ما در این مجموعه آن است که استان فارس به‌عنوان یک شاهراه علمی جنوب کشور باشد.
قاسمی با اشاره به فعالیت مركز حمایت و هدایت گیاهان دارویی ذیل این سازمان گفت:‌ این مركز دارای رتبه اول در كشور است اما آن‌طور كه شایسته و بایسته است از ظرفیت آن استفاده نمی‌شود در صورتی كه از این ظرفیت می‌تواند برای اشتغالزایی روستاییان استفاده كرد.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس همچنین از حمایت از مخترعان در این سازمان خبر داد و گفت: اگر اختراعی مورد تأیید گروه داوری قرار گیرد تسهیلاتی بین سه و نیم تا 5 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض دریافت می‌كند و البته اگر این اختراع در حوزه صنعت باشد می‌تواند تا مبلغ 60 میلیون هم مورد حمایت قرار گیرد.
وی در ادامه از برگزاری پنجمین جشنواره جهادگران علمی در فارس خبر داد و گفت: این جشنواره در ساعت 9:30 روز چهارشنبه، 13 آذرماه جاری در دانشگاه صنعتی شیراز برگزار خواهد شد كه در آن از 30 نفر از پژوهشگران برتر استان فارس كه در بخش‌ها و جشنواره‌های مختلف علمی حائز مقام شده‌اند، تجلیل به عمل خواهد آمد.
قاسمی با بیان اینكه برگزیدگان جشنواره‌های مختلف در این جشنواره تجلیل می‌شوند از جمله جشنواره علمی پندار بسیج دانشجویی، جشنواره ابتكارات و اختراعات بسیج كارگری، جشنواره طرح و ایده‌های فرهنگیان در حوزه‌های دانش بنیان و جشنواره سازمان بسیج علمی گفت: جشنواره علمی پندار ویژه دانشجویان است كه در 3 محور مقاله، تألیف و اختراعات برگزار شده است.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس ادامه داد: به جشنواره پندار 31 مقاله، 84 اثر تألیف و 70 اثر اختراع ارسال شده است كه از بخش مقالات یك مقاله در حوزه علوم انسانی با موضوع جایگاه و نقش دانشگاه كارآفرین در بهبود وضعیت اشتغال استان، از بخش تألیف یك اثر برگزیده با عنوان فرصت‌های گردشگری فارس با محوریت حافظیه و از بخش اختراعات نیز یك اثر در حوزه صنایع پتروشیمی برگزیده شده است.
وی با اشاره به جشنواره ابتكارات و اختراعات بسیج كارگری نیز گفت: در این جشنواره 89 طرح اولیه از 128 پایگاه کارگری اثر دریافت شد كه 14 اثر شامل 7 اثر مکانیک، 3 اثر فناوری، 3 اثر شیمی و 2 اثر سایر مورد به مرحله دوم راه پیدا كرده و در نهایت 2 طرح به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شدند.
قاسمی با بیان اینكه یك طرح ذیل بسیج كارگری هر ساله با عنوان طرح ایرانیان به‌منظور حمایت از تولید ملی نیز اجرا می‌شود، گفت: به جشنواره طرح و ایده‌های فرهنگیان در حوزه‌های دانش‌بنیان نیز 250 طرح از 230 هنرستان ارسال شد كه در نهایت یك طرح به‌عنوان برگزیده انتخاب شد.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس بیان كرد: جشنواره جهادگران علم و فناوری نیز دارای 12 قشر است كه در مرحله اول 36 اثر به آن ارسال شد و در نهایت 12 نفر نیز از این جشنواره تقدیر خواهند شد و یك طرح هم رونمایی می‌شود.
وی با بیان اینكه پایگاه علمی بسیج ناحیه بقیةالله(عج) شیراز نیز به عنوان پایگاه علمی برتر در این جشنواره تجلیل می‌شود، گفت: همچنین در این جشنواره از خانواده شهید جهان‌پور شریفی، نخستین شهید مدافع حرم استان فارس و سومین شهید مدافع حرم كشور تجلیل می‌شود.
قاسمی در ادمه اظهار كرد:‌ در راستای برگزاری این جشنواره همچنین یك نمایشگاه شامل 22 غرفه در محل دانشگاه صنعتی شیراز طی روزهای 12 و 13 آذرماه برپا می‌شود كه در آن مجموعه‌ای از فعالیت‌های علمی دانشگاه‌های استان به نمایش گذاشته خواهند شد.
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در پایان یادآور شد: این جشنواره با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر توسعه علم و دانش كشور اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha