اعلام برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی
کد خبر: 3862543
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

اعلام برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان‌رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته قرآن، عترت و نماز، آموزش و پرورش خراسان رضوی، ویژه‌برنامه‌های قرآنی این هفته از ۲۳ آذرماه تا ۳۰ آذرماه به اجرا خواهد رسید.

اعلام برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضویعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در خصوص برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز این اداره‌کل اظهار کرد: از 23 تا 30 آذرماه هفته قرآن، عترت و نماز نامگذاری شده و مانند هر سال نیز در این هفته، مدارس برای تبلیغ، ترویج و اشاعه آموزه‌های قرآن، عترت و نماز متمرکز می‌شوند.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های سال در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم انقلاب در هفته قرآن و عترت نیز مانند سال‌های گذشته برنامه‌های محوری در مدارس سراسر استان تدوین شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به برگزاری هشت برنامه محوری در این هفته عنوان کرد: برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز در 14 رشته و در همه مقاطع تحصیلی همزمان با این هفته برنامه‌ریزی شده است.

مهدوی‌خواه ادامه داد: برگزاری جلسات گفتمان در مدارس و پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان، برپایی محافل انس با قرآن کریم و اجرای کرسی تلاوت با محوریت جزء سی قرآن با مشارکت دانش‌آموزان حافظ جزء سی نیز از جمله برنامه‌هایی است که برای این هفته تدارک دیده شده است.

وی ابراز کرد: از برنامه‌های شاخص در این هفته دیدار دانش‌آموزان با علما و مراجع دینی است و از آنجا که در بسیاری از شهرها به مراجع دینی دسترسی ندارند، لذا دیدار با علمای برجسته شهر اعم از امام جمعه، مدیران و اساتید حوزه علمیه آن شهر برای دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه با محوریت پژوهش‌ها و دستاوردهای قرآنی در مدارس از دیگر برنامه‌ها در این هفته است که دانش‌آموزان آثار و فعالیت‌های خود را در قالب نمایشگاهی و یا محیطی ارائه و در معرض نمایش قرار خواهند داد.

مهدوی‌خواه ادامه داد: تقدیر از دانش‌آموزان برتر در حوزه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز و همچنین تجلیل از خیرین این حوزه در دستور کار قرار دارد. تأکید بر حفظ جزء سی و تقدیر از حافظان و فعالان اجرایی در طرح حافظان جزء سی نیز از دیگر مواردی است که در این هفته صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت نماز جمعه به عنوان کانون تجمع سیاسی و عبادی نیز همزمان با روز جمعه 29 آذرماه نیز حضور فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیاء آنان نیز در مصلی‌های نماز جمعه سراسر استان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha