هفته قرآن و عترت در مدارس فارس آغاز می‌شود
کد خبر: 3863082
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
از ۲۳ آذر؛

هفته قرآن و عترت در مدارس فارس آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و پرورش فارس زمان آغاز هفته قرآن و عترت در مدارس این استان در سال جاری را ۲۳ تا ۳۰ آذرماه اعلام کرد.

علی عسكر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه امسال نیز مانند روال سال‌های گذشته،‌ هفته قرآن و عترت را در هفته آخر در مدارس استان برپا خواهیم كرد، گفت: به یاری خدا این هفته از 23 تا 30 آذرماه جاری به‌منظورنهادینه‌سازی فرهنگ قرآن و تعمیق سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز در بین دانش‌آموزان و جامعه فرهنگی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینكه در طول این هفته برنامه‌های قرآنی متنوعی را در سطح مدارس استان اجرا می‌كنیم، افزود: یكی از این برنامه‌ها برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن دانش‌آموزان است.

نجفی از رقابت 500 هزار نفر از دانش‌آموزان فارس در این مرحله از مسابقات قرآن در سال جاری خبر داد و افزود: قریب 8 هزار نفر از دانش‌آموزان برگزیده این مرحله به مرحله چهارده گانه راه خواهند یافت و برگزیدگان آن نیز به مرحله استانی راه پیدا می‌كنند.

مدیركل آموزش و پرورش فارس یادآور شد:‌ این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، احكام و انشاء نماز، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و غیره برگزار می‌شود.

وی اظهار كرد: در مرحله 14گانه این مسابقات، 14 شهرستان استان میزبان برگزیدگان قرآنی 59 اداره آموزش و پرورش استان خواهند بود كه در پایان این مرحله 950 نفر به مرحله استانی راه پیدا می‌كنند.

نجفی با بیان اینكه تلاش می‌كنیم تا پایان اسفندماه جاری رقابت‌های 14 گانه را به اتمام برسانیم، گفت: بعد از آن و در فروردین‌ماه سال 99 مرحله نهایی استان را برگزار خواهیم كرد كه برگزیدگان این مرحله به مرحله كشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزان راه پیدا خواهند كرد.

انتهای پیام
captcha