روزشمار هفته قرآن و عترت در مدارس فارس اعلام شد
کد خبر: 3863476
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳

روزشمار هفته قرآن و عترت در مدارس فارس اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ هفته قرآن و عترت طی روزهای ۲۳ تا ۳۰ آذرماه در مدارس استان فارس برگزار می‌شود و روزشمار این هفته توسط رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان اعلام شد.

صدرالله زین‌العبادی، رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه هفته قرآن و عترت از 23 تا 30 آذرماه در مدارس این استان برگزار می‌شود، گفت: هر كدام از روزهای این هفته به شعاری، نامگذاری شده‌اند كه متناسب با آن نیز برنامه‌های متنوعی در سطح مدارس استان اجرا می‌شوند.

وی افزود: روز شنبه، ۲۳ آذرماه به نام «قرآن، عترت و نماز؛ کانون امید به آینده» نامگذاری شده است كه در آن جلسات گفتمان دینی با موضوعات انتظار، مهدویت و امام‌شناسی در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

زین‌العبادی ادامه داد: روز یکشنبه، ۲۴ آذرماه با عنوان «مدرسه صالح؛ دانش‌آموز انقلابی» نامگذاری شده و در آن مسابقات قرآن دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی در سطح مدارس اجرا می‌شود و در روز دوشنبه، ۲۵ آذرماه نیز با شعار «تمدن اسلامی؛ جامعه مهدوی» جشن‌های عبادت(تکلیف) و دیدار با مراجع و علمای دینی انجام می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس اضافه كرد: روز سه‌شنبه، 27 آذرماه به‌ نام «گام دوم انقلاب؛ پیروی ولایت» نامگذاری شده و در آن اساتید قرآن، عترت و نماز و مبلغان دینی به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد و در روز چهارشنبه، ۲۷ آذرماه با شعار «نگاه انقلابی؛ روحیه جهادی» محافل قرآنی، تجلیل از حافظان جزء سی‌ام و نمایشگاه‌های موضوعی در مدارس و فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی گفت: روز پنج‌شنبه، ۲۸ آذرماه نیز به نام «مشارکت مردمی؛ مسئولیت قرآنی» نامگذاری شده و در آن از خیرین و واقفان قرآن و عترت تجلیل شده و گلزارهای شهدا نیز توسط دانش‌آموزان گلباران خواهد شد و در روز جمعه، ۲۹ آذرماه نیز با عنوان «نماز و معنویت؛ خانواده و تربیت» حضور گسترده دانش‌آموزان، اولیا و مربیان در نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت و محافل انس با قرآن در تمامی مدارس کشور و برنامه حضور در منازل خانواده شهدا و مدافعان حرم را شاهد خواهیم بود.

زین‌العبادی در ادامه با بیان اینكه مسابقات قرآن دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی با حضور 550 هزار نفر از دانش‌آموزان استان برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات در دو بخش دختران و پسران و در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، تفسیر، احكام و انشای نماز، مداحی، اذان، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس با بیان اینكه برگزیدگان این مرحله به مرحله 14 گانه راه پیدا خواهند كرد، گفت: همچنین در هفته قرآن و عترت جشن تكلیف 12 هزار دانش‌آموز استان فارس در حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، علی‌بن حمزه(ع) و غیره برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha