آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن با شرکت 155 هزار دانش‌آموز لرستانی
کد خبر: 3864157
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن با شرکت 155 هزار دانش‌آموز لرستانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان از آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن در سطح مدارس با شرکت 155 هزار دانش‌آموز لرستانی هم‌زمان با هفته قرآن و عترت آموزش و پرورش خبرداد.

آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن با شرکت 155 هزار دانش‌آموز لرستانیعیسی حیدروند، رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگوبا ایکنا از لرستان، در تشریح روز شمار هفته قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان، گفت: هفته قرآن و عترت از 23 آذرماه جاری در مدارس لرستان آغاز شده و تا 29 آذرماه جاری ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به روزشمار تدوینی اداره‌کل قرآن و عترت و نماز وزارت، هرکدام از روزهای این هفته با شعاری، نام‌گذاری شده‌اند که متناسب با آن نیز برنامه‌های متنوعی در سطح مدارس استان اجرا می‌شوند.

رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: روز شنبه، 23 آذرماه به نام «قرآن، عترت و نماز؛ کانون امید به آینده» نام‌گذاری شده است که در آن جلسات گفتمان دینی با موضوعات انتظار، مهدویت و امام‌شناسی در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

حیدروند ادامه داد: روز یک‌شنبه، 24 آذرماه با عنوان «مدرسه صالح؛ دانش‌آموز انقلابی» نام‌گذاری شده و در آن مسابقات قرآن دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی در سطح مدارس با شرکت 155 هزار دانش‌آموز در 14 رشته پسران و 12 رشته دختران برگزار خواهد شد و در روز دوشنبه، 25 آذرماه نیز با شعار «تمدن اسلامی؛ جامعه مهدوی» جشن‌های عبادت(تکلیف) و دیدار با مراجع و علمای دینی انجام می‌شود.

وی گفت: روز سه‌شنبه، 26 آذرماه به‌ نام «گام دوم انقلاب؛ پیروی ولایت» نام‌گذاری شده و در آن اساتید قرآن، عترت و نماز به مناطق محروم استان اعزام خواهند شد و در روز چهارشنبه، 27 آذرماه با شعار «نگاه انقلابی؛ روحیه جهادی» محافل انس با قرآن، تجلیل از حافظان جزء سی‌ام قرآن‌کریم و از نفرات برتری که در مسابقات قرآن، عترت و  نماز در مرحله کشوری مقام کسب کرده‌اند، تقدیر به‌عمل خواهد آمد .

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گفت: روز پنج‌شنبه، 28 آذرماه نیز به نام «مشارکت مردمی؛ مسئولیت قرآنی» نام‌گذاری شده و در آن از خیرین و واقفان قرآن و عترت تجلیل شده و گلزارهای شهدا نیز توسط دانش‌آموزان گلباران خواهد شد.

وی افزود روز جمعه، 29 آذرماه با عنوان «نماز و معنویت؛ خانواده و تربیت» نام‌گذاری شده است، در این روز حضور گسترده دانش‌آموزان، اولیا و مربیان در نماز جمعه را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha