معدن به موقوفه‌های زنجان اضافه شد
کد خبر: 3864389
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲

معدن به موقوفه‌های زنجان اضافه شد

گروه اجتماعی ــ معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: معدن موقوفه در اراضی ملی روستای «اردهین» شهرستان خدابنده به ثبت رسید که عواید آن به نفع مردم هزینه خواهد شد.

معدن به موقوفه‌های زنجان اضافه شدداود قاسملو، ‌معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: اخیراً یک معدن استخراج سنگ تراورتن در روستای موقوفه «اردهین» از توابع شهرستان خدابنده به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این روستا به صورت 6 دانگ موقوفه بوده و در مرز بین خدابنده و همدان قرار دارد، تصریح کرد: کل 2 هزار و 100 هکتار این روستا موقوفه است و قطعا عواید این موقوفه نیز به نفع مردم هزینه خواهد شد.

‌معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه معدن ثبتی در این روستا در حال بهره‌برداری است، ادامه داد: معدن دارای ظرفیت بالایی بوده و ذخیره معدن 20 هزار تن سنگ تراورتن را دارد. برداشت سالانه معدن ثبت شده 2 هزار تن است و 10 سال می‌توان به استخراج از این معدن ادامه داد.

‌معاون بهره‌وری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه موقوفات استان دقیقا بر اساس نیات واقفان هزینه می‌شود، تصریح کرد: بهره‌وری موقوفات دیگر موضوعی است که اوقاف در دستور کار داشته و اقدامات قابل توجهی در این حوزه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای برنامه‌ریزی و مدیریت املاک موقوفه، لازم است اطلاعات دقیق آنها را در داشته باشیم، تصریح کرد: البته در این حوزه سامانه جامع موقوفات کشور چند سالی است که راه‌اندازی شده است و اطلاعات همه موقوفات و رقبات در آن ثبت می‌شود.

انتهای پیام
captcha