روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان تقویت شود
کد خبر: 3864617
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷

روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان تقویت شود

گروه اجتماعی _ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: باید روحیه مطالبه‌گری در بین دانش‌آموزان تقویت شود‌ و آرمان‌گرایی دانشجویان برای رسیدن به هدف، بدون آلوده‌شدن به مسائل دنیوی صورت بگیرد.

روحیه مطالبه‌گری در دانشجویان تقویت شودبه گزارش ایکنا از زنجان، علی‌رضا فیروزفر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، دوشنبه، ۲۵ آذرماه در مراسم‌ گرامیداشت سالروز تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، اظهار کرد: امروز ادامه راه شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آنان برای ما وظیفه است و در کنار آن باید اهداف شهدا به‌خوبی برای نسل‌های آینده و جوانان تبیین شود.

وی در ادامه تاکید کرد: روح مطالبه‌گری، آرمان‌گرایی و آزادی‌خواهی واقع‌بینانه دانشجویان امروز، ادامه همان جریان و حرکت‌های ۱۶ آذر است.

این مسئول وظیفه مسئولان در برابر مطالبه‌گری دانشجویان را مهم دانست و گفت: آرمان‌گرایی دانشجویان برای رسیدن به هدف، بدون آلوده‌شدن به مسائل دنیوی و هدفمند حرکت‌ کردن است و ما  مسئولان وظیفه داریم عملا روحیه مطالبه‌گری را بین دانشجویان تقویت کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد جدید خود در حوزه کارآفرینی و فناوری در آستانه تحول بنیادین قرار گرفته است که این تحول علاوه بر ایجاد نشاط و روحیه در جامعه، دغدغه‌های اصلی جوانان و دانشجویان را برطرف می‌سازد.

در ادامه این مراسم نیز رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با گرامیداشت سالروز تدفین شهدای گمنام، گفت: در هر مجلسی که اسم و یاد کلمه شهید آورده شود آن مجلس سنگینی خاصی به خود می‌گیرد که به‌دلیل همبستگی، خلوص، پاکی و ازخودگذشتگی با کلمه شهید همراه است.

کیان پهلوان‌افشاری افزود: زمانی که کلمه گمنامی در کنار کلمه شهید می‌آید، گویی یک مظلومیت خاصی در درون کلمه شهید پرورش می‌یابد که آن را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

 وی به تاریخ تدفین شهدا در دانشگاه متبوع خود اشاره کرد و گفت: به‌دلیل فضای حاکم بر جامعه در آن روزها، مخالفت‌های زیادی با تدفین شهدا در دانشگا‌ه‌ها شد؛ اما اقامه نماز مقام معظم رهبری در مزار شهدای گمنام دانشگاه امام صادق(ع) جریان تأثیرگذار فرهنگی در جامعه به راه انداخت که امروز شاهدیم اکثر مراکز دانشگاهی مفتخر به حضور شهدای گمنام هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی نیز در سال ۱۳۸۶ در چنین روزی مفتخر به حضور سه شهید گمنام شد که منشاء تحول فرهنگی در دانشگاه بوده است.

انتهای پیام
captcha