محل‌های هزینه‌کرد زکات نیازمند اطلاع‌رسانی/ رشد 56 درصدی جمع‌آوری زکات در سلطانیه
کد خبر: 3864862
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹

محل‌های هزینه‌کرد زکات نیازمند اطلاع‌رسانی/ رشد 56 درصدی جمع‌آوری زکات در سلطانیه

گروه اجتماعی ــ فرماندار سلطانیه با اشاره به رشد 56 درصدی جمع‌آوری زکات گفت: محل های هزینه‌کرد زکات نیاز به اطلاع‌رسانی دارد تا مردم در این زمینه اطمینان حاصل کنند.

محل‌های هزینه‌کرد زکات نیازمند اطلاع‌رسانی/ رشد 56 درصدی جمع‌آوری زکات در سلطانیهبه گزارش ایکنا از زنجان، حسین رحمانی‌هزاررود، فرماندار شهرستان سلطانیه، سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه در جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه از دبیرخانه این شورا خواست تا در راستای افزایش سرمایه اجتماعی عمومی، نسبت به تبیین مستمر محل هزینه‌کرد مبالغ جمع‌آوری شده زکات در محافل و مجالس عمومی توجه ویژه‌ای داشته باشند.
این مسئول به رشد 56 درصدی میزان جمع‌آوری زکات طی سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و نیز رشد 102 درصدی میزان تحقق برنامه‌های مدون حوزه شورای زکات شهرستان اشاره کرد و گفت: این امر نشان از تلاش بی‌وقفه مسئولان مربوطه در این حوزه است.

فرماندار سلطانیه با تاکید بر رعایت موازین شرعی و اداری در حفظ و هزینه‌کرد اعتبارات دولتی به عنوان بیت‌المال، از تمامی اعضای شورای اداری شهرستان، بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران خواست تا درجهت تحقق سیاست‌های شورای زکات شهرستان با جدیت وارد عمل شوند.

وی یادآور شد: مسئولان دبیرخانه شورای زکات باید برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان دولت در شهرستان، نسبت به فرهنگ‌سازی و بالا بردن میزان آگاهی قاطبه افراد از اهمیت و وجوب فریضه زکات و و سایر شرعیات اقدام جدی به عمل آورند.

رحمانی یکی از آسیب‌های حوزه زکات و فرائض این چنینی را عدم آگاهی برخی از مردم از چگونگی و جوانب آنها دانست و تاکید کرد: جامعه روحانیت باید با بهره‌گیری از تریبون‌های در اختیار خود در سطح مساجد و ...، همگان را از آثار و برکات زکات آگاه کنند.

فرماندار سلطانیه به تشریح اهمیت زکات از منظر دین مبین اسلام پرداخت و گفت: اسلام زکات را هم‌تراز با فریضه نماز دانسته و به همین دلیل نیز قوم‌ها و امت‌هایی که از پرداخت آن غافل شده‌اند، به‌طور چشمگیر متضرر شده و براساس موازین سایر ادیان نیز شاهدیم که زکات، غیر از اسلام در سایر ادیان و مذاهب نیز تاکید شده است.

رحمانی‌هزاررود ادامه داد: دبیرخانه شورای زکات باید با بهره‌گیری از ظرفیت موثر شبکه‌های مجازی نسبت به آگاه‌سازی عامه مردم در زمینه چگونگی پرداخت زکات، اهمیت و فوائد آن اقدام جدی به عمل آورد.

فرماندار سلطانیه تصریح کرد: امروزه با توجه به این‌که جنگ نرم و حملات روانی برای سمپاشی اذهان عمومی ایرانیان از سوی دشمن به‌کار گرفته شده است، بایستی مسئولان مربوطه به‌ویژه ارگان‌های فرهنگی – مذهبی هوشیارانه و با بهره‌گیری از امکانات به روز در حوزه ارتباطی نسبت به خنثی‌سازی اهداف شوم دشمنان حرکت کنند.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگ‌سازی و ارتقای شاخص‌های عملکردی حوزه زکات را دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی دانست و افزود: بخشداری‌ها باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام
captcha