تجلیل از ۶۰۰۰ مجری طرح حفظ جزء ۳۰ مدارس خراسان رضوی
کد خبر: 3865068
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۹
در هفته قرآن و عترت صورت می‌گیرد؛

تجلیل از ۶۰۰۰ مجری طرح حفظ جزء ۳۰ مدارس خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همزمان با هفته قرآن و عترت از ۶۰۰۰ مجری طرح حفظ جزء ۳۰ مدارس خراسان رضوی تجلیل می‌شود.

تجلیل از 6000  مجری طرح حفظ جزء 30 مدارس خراسان رضویعلی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، بیان کرد: از ابتدای سال تحصیلی 98-99 در ادامه تصمیم شورای عالی قرآن و ستاد راهبری حفظ در یک کار مشترک بین سازمان‌ها و نهادهای متولی، وزارت آموزش و پرورش هم به‌عنوان یک دستگاه پیشگام در حوزه اجرایی شدن مطالبات رهبری در خصوص حفظ قرآن وارد عمل شده و سیاست خود را بر این مطالبه متمرکز کرده است.

وی افزود: این امر با اجرای نهضت ملی طرح حفظ جزء سی قرآن کریم از سال گذشته در مدارس آغاز شد و برای دومین سال نیز از ابتدای سال تحصیلی برنامه‌ریزی انجام و به مدارس ابلاغ و در همه مدارس به‌عنوان اولویت فعالیت‌های قرآنی مدارس در دستور کار قرار گرفت.

مهدوی‌خواه ادامه داد: مخاطب این طرح همه دانش‌آموزان در همه مقاطع تحصیلی هستند و مطابق با شیوه‌نامه سال گذشته کاربرگ‌هایی مخصوص از سوی ادارات آموزش و پرورش برای مدارس تهیه شده که اسامی تمام سوره‌های جزء سی در آن آمده و دانش‌آموزان پس از حفظ هر سوره نامشان ثبت می‌شود.

رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: تهیه بروشور برای توجیه مجریان طرح که معلمان مدارس هستند و همچنین تهیه بروشوری برای والدین دانش‌آموزان به‌منظور آشنایی بیشتر آنان با کم و کیف این طرح و چاپ کتابچه حفظ از دیگر اقداماتی بود که برای پیشبرد طرح حفظ جزء سی در مدارس استان صورت گرفت.

وی در خصوص نحوه ارزیابی و اطلاع از پیشرفت شرکت‌کنندگان در طرح اظهار کرد: وضعیت و نمودار پیشرفت دانش‌آموزان در کلاس‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت و امسال هم این ارزیابی در دستور کار است تا وضعیت حفظ و پیشرفت دانش‌آموزان در طول سال مشخص شود.

مهدوی‎خواه بیان کرد: این طرح در سه مرحله از سوره ناس تا زلزال، از طارق تا بینه و از نباء تا بروج است و تاکنون مرحله اول این طرح در بسیاری از مدارس با موفقیت اجرا شده است و اجرای گام دوم طبق برنامه در حال پیشروی است.

اولویت اجرای طرح در مدارس ابتدایی

رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طبق آماری که در سامانه همگام آموزش و پرورش از شرکت‌کنندگان در طرح ثبت شده در حال حاضر 100 هزار نفر از دانش‌آموزان سراسر استان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که این گویای استقبال خوب از سوی دانش‌آموزان بوده، ضمن اینکه این ثبت‎نام ادامه دارد و آمار آن رو به افزایش است.

وی عنوان کرد: هدف‌گذاری ما در سال جاری برای 20 درصد از دانش‎آموزان بوده است و به‌دنبال این بودیم که اولویت را بدهیم به مدارس ابتدایی که این اتفاق نیز افتاده و بیشترین آمار شرکت‌کننده در این طرح را دانش‌آموزان مدارس ابتدایی به خود اختصاص داده‌اند.

مهدوی‌خواه ادامه داد: در حال حاضر به لحاظ کیفیت اجرای طرح در وضعیت خوبی قرار داریم و امیدواریم با برگزاری دوره‌های توانمندسازی مجریان این طرح به لحاظ کیفی به نقطه مطلوبی برسیم.

برگزاری کارگاه توانمندسازی در راستای تولید محتوا

رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در گام دوم و سوم دانش‌آموزان نیازمند محتوای بیشتر دارند؛ لذا در این راستا برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی برای مجریان طرح در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه 10 هزار مجری طرح در مدارس استان فعال هستند، اضافه کرد: همزمان با هفته قرآن و عترت مراسم تجلیل از 6000 مجری طرح در مدارس استان برگزار می‌شود که این تقدیر انگیزه‌ای برای این همکاران خواهد بود.

مهدوی‌خواه افزود: در راستای توسعه طرح حفظ جزء سی نیز از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرده‌ایم و کانال تخصصی به‌وسیله پیام‌رسان‌های بومی راه‌اندازی شده است تا پویش طرح حفظ در مدارس بیشتر شود.

رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تجلیل از دانش‌آموزان برتر در گام اول این طرح نیز در هفته قرآن و عترت در دستور کار قرار دارد که این امر در خود مدارس انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha