معرفی اعضای ستاد برگزاری مسابقات قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3865924
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰

معرفی اعضای ستاد برگزاری مسابقات قرآن در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه اندیشه ــ مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان و اوقاف و امور خیریه و رئیس ستاد برگزاری سی‌و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم با صدور احکام جداگانه‌ای، مسئولان کمیته‌های این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن را منصوب کرد.

به گزارش ایکنا؛ اخبار صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز، اول دی‌ماه، تحت‌الشعاع خبر معرفی اعضای ستاد برگزاری سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن از سوی مهدی قره شیخ‌لو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان و اوقاف و امور خیریه بود.
 
تسنیم
 
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد هفت خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «نهج‌البلاغه/ علت زوال نعمت‌ها در کلام امیر»، «پناهیان: کاش اهواز مسئولانی همچون شهید اسداللهی داشت»، «تلاوت محمد کاظمی از سوره‌ مبارکه اسرا + صوت و عکس»، «اعضای ستاد برگزاری سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن معرفی شدند»، «قره‌شیخلو: اوقاف از تصدی‌گری مأموریت‌های قرآنی پرهیز می‌کند»، «میلاد عرفان‌پور میهمان سی‌امین محفل شعر «قرار» + پوستر» و‌ «نرم‌افزار آثار آیت‌الله تألّهی منتشر شد» هستند.
 
در بخش‌هایی از خبر «اعضای ستاد برگزاری سی‌و‌هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن معرفی شدند» آمده است: مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان و اوقاف و امور خیریه و رئیس ستاد برگزاری سی‌و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم با صدور احکام جداگانه‌ای مسئولان کمیته‌های این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن را منصوب کرد.
 
اسامی اعضای ستاد برگزاری مسابقات به تفکیک کمیته‌ها بدین شرح است: رئیس ستاد برگزاری: مهدی قره‌شیخلو؛ دبیر ستاد: کریم پارچه‌باف دولتی؛ مسؤل کمیته حراست: سید مصطفی ملیحی؛ مسؤل ارزیابی و نظارت: شوزب شیری؛ مسؤل کمیته مدعوین: صابر کرمی؛ مسؤل دبیرخانه ستاد: حسن مهری؛ مسؤل کمیته پشتیبانی: مهدی فتحعلی؛ مسؤل کمیته فرهنگی: سید کاظم موسوی متقی؛ مسؤل کمیته فنی: احمد حاجی شریف؛ مسؤل کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی: عباس لهراسبی؛ مسؤل کمیته فناوری: سید حیدر مرتضوی؛ مسؤل کمیته اجرایی: محمدرضا پور معین.
 
خبر «اوقاف از تصدی‌گری مأموریت‌های قرآنی پرهیز می‌کند» مربوط به صحبت‌های مهدی قره شیخ‌لو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در نشست فصلی مدیران کل استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که در بخش‌هایی از آن آمده است: اولین مسئله در سازمان اوقاف و امور خیریه، راهبری و مدیریت مأموریت‌های قرآنی سازمان است که در این زمینه باید از تصدی‌گری بپرهیزیم و از ظرفیت‌های موجود کشور استفاده کنیم.
 
وی ادامه داد: نکته دوم، استفاده از همه ظرفیت‌های سازمان اوقاف از جمله بقاع‌متبرکه است که هرکدام می‌توانند پایگاه قرآنی شوند. موضوع دیگر، ارتقای کمی و کیفی موقوفات قرآنی است که متأسفانه در حال حاضر درصد این موقوفات اندک است و باید برای افزایش آنها برنامه‌ریزی شود. بحث ارتقای سطح مسابقات نیز یکی از برندهای مهم و اصلی سازمان، مخصوصاً در حوزه شهرستانی و استانی است که شاید تاکنون اینگونه بوده که بیشتر سرمایه‌گذاری روی مسابقات ملی و بین‌المللی می‌شده است و مسابقات شهرستانی و استانی کمتر مورد توجه قرار گرفته که باید در این زمینه سرمایه‌گذاری شود.
 
فارس
 
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز سه خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «تنها 2 درصد از بودجه عمومی کشور سهم فرهنگ، دین و مذهب شده است» و «معرفی مسئولان کمیته‌های مسابقات بین‌المللی قرآن کریم» هستند.
 
خبر «تنها 2 درصد از بودجه عمومی کشور سهم فرهنگ، دین و مذهب شده است» مربوط به صحبت‌های سید احسان خاندوزی، عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در نشست راهبردی، نقد، بررسی و تحلیل « فرهنگ، حوزه علمیه و تبلیغ دین در بودجه سال ۹۹» است که در بخش‌هایی از آن آمده است بودجه در واقع عملیاتی ترین سند سیاست گذاری سالانه کشور محسوب می‌شود. فارغ از اینکه چه اتفاقی درباره درآمد و هزینه های دولت رخ می دهد، ما می توانیم از خلال سطوح لایحه بودجه و از آن بخش سفید نانوشته استنباط کنیم که چه جهت گیری هایی دولت در سال آینده درباره نحوه مواجه با بخش های مختلف و اینکه توازن و سمت و سوی اقتصاد به چه سمتی خواهد بود، همه خودش را در دل سند بودجه نشان خواهد داد.
 
خاندوزی درخصوص حذف جدول ۱۷ گفت: قبلاً در سند بودجه یک جدول ۱۷ وجود داشت که بودجه بسیاری از نهادهای دینی و مذهبی و فرهنگ و هنر ذیل آن قرار داشت. این جدول از بودجه حذف شده و در دل سایر نهادها تعریف شده است. مثلا در کنار بودجه سال آینده سازمان تبلیغات که ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده، یک سری نهادهای دیگر وجود دارد و یک طبقه بندی جدیدی در بین نهادهای مذهبی و دینی صورت گرفته که یک سری از آن ها ذیل وزارت ارشاد، یک سری از آن ها زیر مجموعه سازمان تبلیغات و به اصطلاح تفکیک نهادهای سیاست گذار از نهادهای اجراکننده صورت گرفته است. و خلاصه اینکه در سال آینده، بودجه اکثر نهادهای دینی و مذهبی کاهش پیدا کرده و در مواردی ثابت بوده و در اندک نهادهایی افزایش داشته است.
 
ایسنا
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «اعضای ستاد برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن معرفی شدند» و «قره‌شیخلو: اوقاف از تصدی‌گری ماموریت‌های قرآنی پرهیز می‌کند» هستند.
 
ایرنا
 
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «دبیر مجمع جهانی اهل بیت درگذشت پدر شیعیان ایتالیا را تسلیت گفت» و «ثبت نام بخش آموزش الکترونیکی آزمون قرآن و عترت تا ۱۵ دی‌ماه» هستند.
 
در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: ستاد اجرایی آزمون سراسری قرآن و عترت در اطلاعیه شماره هفت خود اعلام کرد: ثبت نام «فقط در گروه رشته‌های آموزش الکترونیکی» از اول تا ۱۵دی ماه امکان‌پذیر است. همچنین آخرین مهلت امکان ویرایش اطلاعات قرآن‌آموزان به غیر از کد ملی و شماره موبایل تا ساعت ۲۴ امشب اعلام می‌شود. رشته‌های سبک زندگی و سیره اهل بیت(ع) و روخوانی قرآن به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
آزمون سراسری قرآن و عترت در ۱۶ رشته برگزار می شود که شامل حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء و کل قرآن است و رشته‌های سبک و سیره زندگی معصومان، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه از دیگر رشته‌های آن است. شرکت‌کنندگان سال‌های قبل این آزمون نیز می توانند دوباره ثبت‌نام کنند، ولی نباید رتبه و مقامی را در سال های گذشته کسب کرده باشند.
 
مهر
 
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «اعضای ستاد سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن معرفی شدند»‌، «باید در انجام مأموریت‌های قرآنی سازمان اوقاف از تصدی‌گری بپرهیزیم»، «ثبت نام بیش از ۱۱۸ هزار نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت» و «چهارصدمین محفل کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن برگزار می شود» هستند.
 
خبر «ثبت نام بیش از ۱۱۸ هزار نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت» مربوط به مصاحبه تسنیم با مریم قاسم احمد معاون برنامه‌ریزی و آموزش اداره کل برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در بخش‌هایی از آن آمده است مهلت ثبت نام در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، ۲۹ آذر ماه ۹۸ بعداز سه بار تمدید به پایان رسید و امکان ثبت نام مجدد نیز نخواهیم داشت.
 
وی ادامه داد از آنجا که فرآیند آماده سازی برگزاری آزمون مانند کارت ورود به جلسه برای ثبت نام کنندگان، ثبت مکان‌های برگزاری آزمون، ارسال سوالات و… زمان بر خواهد بود، با وجود درخواستهای متعدد، امکان تمدید مهلت ثبت نام را نخواهیم داشت.
 
ایبنا
 
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.
 
میزان
 
«حکم خواندن مطالب مستهجن» نیز عنوان تنها خبری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام
captcha