دغدغه‌ای از جنس کاهش فقر فرهنگی/ راه‌اندازی کلاس‌های قرآن در روستای توزلو
کد خبر: 3865966
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴

دغدغه‌ای از جنس کاهش فقر فرهنگی/ راه‌اندازی کلاس‌های قرآن در روستای توزلو

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر مؤسسه قرآنی امام جواد(ع) روستای توزلو، با اشاره به اینکه اکنون ساکن استان قم است، یادآور شد: دیدن غبار محرومیت و دغدغه توسعه فعالیت‌های قرآنی من را بر آن داشت تا در روستای توزلو که زادگاهم است، اقدام به تأسیس مؤسسه قرآنی کنم.

دغدغه‌ای از جنس کاهش فقر فرهنگی/ دایر کردن کلاس‌های قرآن در خانه عالم روستای توزلو

مهدی بیگدلو، مدیر مؤسسه قرآنی امام جواد(ع) روستای توزلو خدابنده در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: این مؤسسه بیش از ۳ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و حافظان قرآن در رشته‌های ۵ ،۱۰ و ۱۵ جزء را پرورش داده است.

وی برگزاری مراسم مذهبی، محفل انس با قرآن و مراسم جزء‌خوانی در ماه مبارک رمضان را از اقدامات این موسسه برشمرد و گفت: ۱۰ بهمن برگزاری محفل انس با قرآن را در دستور کار داریم که کریم منصوری، قاری برجسته کشور به آن دعوت شده است.

مدیر مؤسسه قرآنی امام جواد(ع) ادامه داد: این مؤسسه فعالیت‌های تخصصی حفظ قرآن، مفاهیم، روخوانی و روان‌خوانی قرآن را برعهده دارد و بیش از ۱۲ بانوی بیسواد با شرکت در کلاس‌های روخوانی، توانایی قرآن خواندن را کسب کردند.

این مسئول به توسعه فعالیت‌های فرهنگی در مناطق روستایی و محروم تأکید کرد و گفت: برای تقویت بعد معنوی افراد، مراسم اعتکاف نیز به طور رایگان در این روستا برگزار شد.

بیگدلو با اشاره به اینکه اکنون ساکن استان قم است، یادآور شد: دیدن غبار محرومیت و دغدغه توسعه فعالیت‌های قرآنی من را بر آن داشت تا در روستای توزلو که زادگاهم است، اقدام به تأسیس موسسه قرآنی کنم.

وی ادامه داد: وقتی می‌دیدم که این روستا صندلی برای نشستن، قرآن برای خواندن، گاز و ساختمانی در شأن فعالیت‌های قرآنی ندارد، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی بر خود لازم دیدم که برای توسعه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی قدمی بردارم که این مهم به کمک اهالی منطقه نیز نیازمند است.

بیگدلو با اشاره به اینکه در حال حاضر کلاس‌های این مؤسسه قرآنی در خانه عالم روستا برگزار می‌شود، بیان کرد: هزینه کلاس‌ها و فعالیت‌های فرهنگی این موسسه با کمک خیران پرداخت می‌شود.

مدیر مؤسسه قرآنی امام جواد(ع) با اشاره به اینکه روستای توزلو با ۲۵۰۰ نفر جمعیت روحانی مستقر ندارد، بیان کرد: این در حالی است که روستا پیشینه بالایی دارد اما از وجود یک عالم برای امور فرهنگی و مذهبی بی‌بهره است.

 
انتهای پیام
captcha