کلینیک فوق‌تخصصی بیماران کلیوی در زنجان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3867194
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵

کلینیک فوق‌تخصصی بیماران کلیوی در زنجان راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان از افتتاح مهمانسرا و کلینیک فوق تخصصی در 13 دی‌ماه خبر داد و گفت: این کلینیک دارای بخش‌های سرپایی درمانگاه عمومی، داروخانه، خدمات پرستاری و اتاق CPR، پزشک عمومی، آندوسکوپی، فیزیوتراپی و دندان‌پزشکی است.

کلینیک فوق‌تخصصی بیماران کلیوی در زنجان راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدرضا طهماسبی، مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، عصر امروز، 7 دی‌ماه در نشست خبری اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده فاز اول مهمانسرا و کلینیک فوق تخصصی انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی با هدف خدمات‌رسانی بهینه به گروه‌های هدف ۱۳ دی ماه با حضور مسئولان استانی و کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مهمان‌سرا متشکل از ۱۰ سوئیت کامل است، بیان کرد: در حال حاضر 4 سوئیت آماده بهره‌برداری است و هزینه تجهیز هر کدام از سوئیت‌ها ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است و مابقی سوئیت‌ها با کمک‌های خیران تجهیز خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: این کلینیک دارای بخش‌های سرپایی درمانگاه عمومی، داروخانه، خدمات پرستاری و اتاق CPR است و در کنار این موارد یک بخش پزشک عمومی نیز به ارائه خدمات پرداخت. همچنین سه بخش ویژه آندوسکوپی، فیزیوتراپی و دندان‌پزشکی در آن تعبیه شده است.

مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اینکه در این انجمن خیریه 12 کمیته تخصصی تشیل شده است، ابراز کرد: این کمیته‌ها برنامه‌ریزی، پیشگیری و اطلاع‌رسانی را در دستور کار قرار دادند تا افرادی که دارای علائم بیماری کلیوی هستند، شناسایی شوند و با تشکیل پرونده مراقبتی از پیشرفت بیماری آن‌‌ها جلوگیری شود.

وی تعداد بیمارانی که در این انجمن تشکیل پرونده داده‌اند را  ۱۸۵۰ نفر برشمرد و افزود: با اقدامات انجام گرفته، از قبیل پیوند کلیه و مراقبت لازم ۱۴۰۰ بیمار با کمک خیرین به زندگی بازگشته‌اند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: بخش دیالیز این انجمن نیز در سال ۹۵ افتتاح و آبان ۹۶ مورد بهره‌برداری قرار گرفت که هم‌اکنون با ۳۰ تخت، پذیرش ۲۰۰ بیمار کلیوی به صورت رایگان امکان‌پذیر شده و همه هزینه‌ها توسط سازمان‌های بیمه‌ای پرداخت می‌شود.

انتهای پیام
captcha