جزئیات حمله امروز آمریکا به حشد الشعبی/ واکنش مفتی عراق به شهادت فرماندهان مقاومت
کد خبر: 3868796
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
آخرین اخبار عراق/

جزئیات حمله امروز آمریکا به حشد الشعبی/ واکنش مفتی عراق به شهادت فرماندهان مقاومت

گروه بین‌الملل ــ حشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای با ذکر جزئیات حمله بامداد امروز تروریست‌های آمریکایی به مواضع حشد الشعبی، شهادت چند تن از فرماندهان این گروه را، که نام آنها در رسانه‌ها منتشر شده است، تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه‌نیوز»، حشد الشعبی در این بیانیه تأکید کرد: سه فرمانده حشد الشعبی به نام‌های شبل الزیدی، حامد الجزائری و رائد الکروی که در برخی از شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها از آن‌ها به عنوان شهدای حمله آمریکا نام برده شده بود، در این حمله  به شهادت نرسیده‌اند.

در این بیانیه همچنین آمده است: منابع اولیه تأکید کرده‌اند که تعدادی از خودروهای بهداری حشد الشعبی در نزدیکی استادیوم «التاجی» واقع در شمال بغداد هدف این حملات تروریستی قرار گرفته‌اند.

حشد الشعبی از مردم خواست که در این خصوص اطلاعات را از منابع رسمی پیگیری کنند و به رسانه‌های معاند اجازه انتشار اخبار دروغ را، که با هدف بر هم زدن آرامش این کشور منتشر می‌شود، ندهند.
 
بر اساس گزارش شبکه الجزیره، مسئولان پنتاگون ادعا کرده‌ بودند که احتمال بالایی وجود دارد که علی شبل الزیدی، فرمانده گردان‌های امام علی (ع)، در حمله بامداد امروز، شنبه، کشته (شهید) شده باشد.

شبکه الجزیره نیز ساعاتی پیش به نقل از منابع امنیتی عراقی از حمله هوایی به دو خودروی نیروهای حشد الشعبی در منطقه التاجی در شمال بغداد خبر داد.

این شبکه به نقل از این منابع اعلام کرد: در این حمله چند نیروی حشد الشعبی به شهادت رسیدند. شبکه الاخباریه هم از حمله پهپادی دیگری به یک کاروان دیگر از خودروهای حشد الشعبی عراق در استان نینوا واقع در شمال غربی این کشور خبر داد.
 
مفتی اهل سنت عراق: شهادت مجاهدان اعلام جنگ علیه مسلمانان است

پایگاه خبری «المعلومه» نیز در خبری نوشت: «شیخ مهدی الصمیدعی»، مفتی اعظم اهل سنت عراق، عملیات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را محکوم کرد و این عملیات را اعلام جنگ علیه عراق دانست.

بیانیه حشدالشعبی درباره جزئیات حمله بامداد امروز/ واکنش مفتی عراق به شهادت فرماندهان مقاومت
وی افزود: بمباران مجاهدان و شهادت فرماندهانشان و تحقیر حاکمیت میهن، گامی بی‌باکانه برای اعلام جنگ علیه مسلمانان است. لذا همه مردم عراق باید برای حفظ وطن و حفظ خون فرزندانشان متحد شوند.

درخواست حزب‌الله برام نام‌نویسی در عملیات شهادت‌طلبانه

در خبر دیگری از عراق آمده است: «ابوعلی العسکری»، مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق، خواهان نام‌نویسی برای اجرای عملیات شهادت‌طلبانه علیه عناصر متجاوز در این کشور شد و گفت: باعث افتخار من است که به عنوان نخستین داوطلب ثبت‌نام کنم و اگر خدا بخواهد اولین شهید باشم.

گردان‌های حزب‌الله عراق همچنین روز جمعه در بیانیه‌ای تأکید کردند: جنایت ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون رئیس سازمان حشد الشعبی، آغازی برای پایان حضور آمریکا در عراق است.
انتهای پیام
captcha