سردار دل‌ها برای همیشه مشهد را ترک کرد/ انتقال پیکر شهید سردار سلیمانی به تهران
کد خبر: 3869326
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
گزارش ایکنا از تشییع پیکرهای پاک سرداران شهید در مشهد/

سردار دل‌ها برای همیشه مشهد را ترک کرد/ انتقال پیکر شهید سردار سلیمانی به تهران

گروه سیاست و اقتصاد ــ مراسم تشییع پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و همرزمان شهیدش، ظهر امروز، ۱۵ دی‌ماه آغاز و پس از استقبال بی‌مانند مردم قدردان مشهد در حرم رضوی، به تهران منتقل شد.

سردار دل‌ها برای همیشه مشهد را ترک کرد/ انتقال پیکر شهید سردار سلیمانی به تهرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، ابومهدی المهندس از فرماندهان و سیاستمداران مبارز عراقی به همراه همرزمان شهیدشان از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد برای آغاز مراسم تشییع به محل برگزاری این مراسم‌ باشکوه منتقل شد.

هم اکنون پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش از هواپیمای حامل پیکرهای مطهر این شهدا خارج شد.

علی‌رغم اینکه طبق اعلام رسمی قرار بر این شد مراسم استقبالی در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد انجام نشود تا تشییع پیکر با سرعت بیشتری صورت گیرد، اما جمعیت زیادی در اطراف فرودگاه مشهد برای استقبال از پیکرهای شهدا حاضر شدند.

به دلیل ازدحام جمعیت خودروهای حامل پیکرهای مطهر شهدا در مسیر خیابان امام رضا(ع) تا حرم مطهر رضوی مستقر شد.

مردم هنوز از مسیرهای منتهی به خیابان امام رضا(ع) شامل میدان امام خمینی، آخرین خیابان به سمت خیابان امام رضا(ع) از سمت پایانه مسافربری، خیابان کوشش، خیابان نخریسی، خیابان بیسیم، خیابان عنصری و همچنین خیابان شهید اندرزگو  با مترو، اتوبوس و هر وسیله نقلیه دیگری در حال رساندن خود به مراسم تشییع پیکر شهدا هستند.

مردم شهیدپرور مشهد که چند ساعتی است در محل برگزاری مراسم باشکوه تشییع پیکر شهدا قرار دارند، با چشمانی گریان شعارهای «خون سلیمانی حیات بخشید ما را از فتنه‌ها نجات بخشید»، «فاتحه‌ای برای خود بخوانید منتظر پاسخ ما بمانید»، «آل سعود آل یهود قاسم سلیمانی»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و... سر می‌دهند.

مردم حاضر در این مراسم همان‌طور که شعارهای «شعار ما همه سرباز تویم»، «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا»، «انتقام انتقام»، «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده‌ایم»، «ننگ بر ترامپ» سر می‌دهند، همچنان در انتظار رسیدن پیکرهای مطهر شهدا هستند.

پیکر سردار سلیمانی وارد مشهد شد

ای اهل حرم میر و علمدار خوش آمد

هم اکنون پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش با  سر دادن اشعاری مانند «ای اهل حرم میر و علمدار خوش آمد» بر دوش مردم و مسئولین  حاضر در مراسم قرار گرفت و در حال انتقال به سمت حرم رضوی هستند.

مراسم باشکوه تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی و دیگر شهیدان حادثه تروریستی آمریکا در حال انجام است و مردم دوشادوش این پیکر مطهر، در حال طی کردن مسیرهای منتهی به حرم رضوی هستند.

شور و حال خاصی در این مراسم حکم فرماست و همه داغدار بزرگمردی هستند که تا چندی پیش بدون هیچ تعلق خاطری درر راه خدا و در راه آرمان‌ها و اهداف انقلاب و اسلام، خطر را به جان می‌خرید و در جبهه مقاومت همانند دیگر همرزمانش خوش می‌درخشید.

شعارهایی از این دست: «حاج قاسم قسم به خون پاکت راهت ادامه دارد»، «ایران سیاهپوش شده انتقام انتقام»، نشان از ارادت زائران و مجاوران حاضر در این مراسم نسبت به این شهیدان بزرگوار است.

پیکر سردار سلیمانی وارد مشهد شد

مردم از ورودی‌های مختلف حرم رضوی وارد می‌شوند و به سمت ورودی باب‌الرضا که تشییع پیکر سردار سلیمانی به آن منتهی می‌شود، حرکت می‌کنند و با گذشت زمان جمعیت در صحن جامع رضوی افزایش پیدا می‌کند.

دقایقی پیش پس از ساعت‌ها انتظار پیکر مطهر سردار شهید قاسم سلیمانی وارد حرم رضوی شد. هم زمان با فرارسیدن شب و روشن شدن نور تلفن‌های همراه، پیکر این شهیدان همچون مرواریدی درخشان بر دستان زوار رضوی درخشید.

زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در صحن رضوی با چشمانی اشک بار گوش به مداحی و نوحه‌خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) دادند و با چشمانی اشک‌بار هر گوشه این صحن در حال و هوای خود فرو رفته‌اند.

پیکر شهید سلیمانی وارد حرم رضوی شد

طواف پیکر شهدای مقاومت در روضه منوره حرم رضوی

خادمان و دربانان حرم رضوی نیز خود را برای طواف پیکر مطهر شهید سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش در اطراف ضریح منور امام رضا(ع) آماده کرده‌اند.

همزمان با بارش رحمت الهی، پیکر مطهر شهدا در جایگاه ویژه قرار گرفت، جایی که تا به حال شهید سردار سلیمانی لباس خادمی‌اش را به تن می‌کرد و این بار برای آخرین بار به پابوسی امام رضا(ع) آمد.

همچنین تولیت آستان قدس رضوی نیز به مراسم تشییع این دلاوران پیوست و به ابراد سخنرانی و مداحی پرداخت.

طواف پیکر شهدای مقاومت در روضه منوره حرم رضوی

در انتهای این مراسم، پیکر مطهر شهیدان در میان خیل مردم حق‌شناس مشهد، تولیت آستان قدس رضوی و خادمان حرم رضوی بدرقه شد و سردار دل‌ها برای همیشه مشهد را ترک کرد و پیکر این شهیدان والامقام به تهران منقل شد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۱۶:۲۷
0
0
گر پدر مرد ، تفنگ پدری هست هنوز

گر چه مردان قبیله همگی کشته شدند

توی گهواره چوبی پسری هست هنوز
captcha