کمک ۱.۳۳ میلیارد تومانی کمیته امداد زنجان در طرح «مفتاح‌الجنه»
کد خبر: 3871419
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

کمک ۱.۳۳ میلیارد تومانی کمیته امداد زنجان در طرح «مفتاح‌الجنه»

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از کمک ۱.۳۳ میلیارد تومانی به مددجویان در طرح «مفتاح‌الجنه» خبر داد و گفت: خیران و مسئولان نیز بیش از ۹۸۰ میلیون تومان در این طرح مشارکت کردند.

کمک ۱.۳۳ میلیارد تومانی کمیته امداد زنجان در «طرح مفتاح‌الجنه»هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طرح مفتاح‌الجنه با هدف دلجویی عاطفی از مددجویان، بسترسازی مجالست مسئولان و خیران با افراد زیر پوشش این نهاد و ترویج گفتمان مشارکت همگانی در رسیدگی به نیازمندان اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: مسئولان، خیران، حامیان طرح‌های اکرام ایتام و محسنین در قالب طرح «مفتاح الجنه» از آغاز امسال تا پایان آذر ماه با 9 هزار و 658 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان دیدار و از آنها تفقد و دلجویی کردند و در جریان مشکلات آن‌ها قرار گرفتند.

این مسئول به کمک یک میلیارد و 330 میلیون تومانی کمیته امداد استان زنجان برای رفع نیازهای مددجویان این طرح اشاره کرد و گفت: براساس آمارهای موجود از مجموع کمک‌های انجام شده به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان در قالب طرح «مفتاح الجنه»، بیش از 980 میلیون تومان از طریق خیران و مسئولان زنجانی مساعدت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تصریح کرد: حضور مسئولان و خیران در منازل مددجویان تحت حمایت این نهاد و بررسی و مشاهده مشکلات و نیازهای این خانواده‌ها موجب جریان‌سازی در حوزه سنت حسنه انفاق، احسان و نیکوکاری و اثرگذاری آن در خدمت‌رسانی مؤثر به نیازمندان و زمینه‌سازی برای کمک به رفع نیازهای جامعه هدف این نهاد می‌شود.

این مسئول رویکردهای مهم دیگر کمیته امداد در اجرای طرح «مفتاح الجنه»را ارتقای مسئولیت اجتماعی مدیران و آحاد مختلف جامعه در قبال نیازمندان، اطمینان‌بخشی و اعتمادافزایی به کارکردهای اثرگذار این نهاد در حوزه فقر زدایی، مشارکت خیران در سایر برنامه‌های اجرایی این نهاد و رفع مشکلات موجود در خانواده‌های تحت حمایت با استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی خیران و دستگاه‌های اجرایی برشمرد.

صفری همچنین با اشاره به اینکه استضعاف فرهنگی بالاتر از استضعاف مادی است، گفت: بیش از 3 هزار و 700 دانشجو و دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند و کمیته امداد استان زنجان با برنامه‌ریزی و کارهای فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای در تلاش است تا قوای کم‌بازده به قوای پربازده تبدیل و تدبیر منزل و مدیریت منابع در خانواده‌ها شکل گیرد.

انتهای پیام
captcha