جوانان در الگوگیری خلأهای زیادی دارند
کد خبر: 3874450
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳

جوانان در الگوگیری خلأهای زیادی دارند

گروه اجتماعی ـ یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زیبایی‌ها به حضرت نیکویی نمی‌دهند بلکه حضرت به زیبایی‌ها جلوه می‌دهد، گفت: جوانان در الگوگیری خلأهای زیادی دارند زیرا حق مطلب برای آن‌ها بازگو نشده است.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی شاهرودی، مدرس حوزه و دانشگاه، شامگاه گذشته در مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) که با همت هیئت یازهرا(س) شهرکرد در مسجد یازینب(س) برگزار شد، در رابطه با خوشبختی و سعادت، بیان کرد: دلیل انتخاب این موضوع برای سخنرانی وجود مقدس حضرت زهرا(س) است زیرا ایشان به اوج خوشبختی دست پیدا کرده و در سن پایین نهایت کمالات را در وجود خود جمع کرده است و ایشان را به عنوان الگو در دو عالم معرفی کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر در مجالس دیگر نیز به این موضوع پرداخته شود سبب می‌شود که مقابل مطرح کردن بسیاری از بحث‌های بی‌اساس خیابان و منازل که هیچ اثر و ثمری ندارد گرفته و به این موضوع پرداخته شود که چه عواملی سبب شده تا ایشان در سن ۱۸ سالگی به اوج کمالات رسیده است.

حجت‌الاسلام شاهرودی با بیان اینکه صفاتی مانند مدیریت، برنامه‌ریزی، اخلاص، صداقت و... سبب ایجاد کمالات در حضرت زهرا(س) شده است، افزود: ایشان به جایی رسیده است که حضرت مهدی(عج) نیز حضرت زهرا(س) را به عنوان الگوی خود معرفی کنند، چه چیزهایی باعث شده است که امامان چنان از عظمت ایشان یاد کنند که حتی در کلمات نیز نگنجد.

وی تأکید کرد: رسول خدا(ص) در این خصوص می‌فرمایند که تمام زیبایی‌های من در وجود ایشان وجود دارد که نه تنها در دنیا بلکه در آخرت نیز حقش ادا نمی‌شود و بهترین از همه جهات، فاطمه(س) است.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه زیبایی‌ها به حضرت نیکویی نمی‌دهند بلکه حضرت به زیبایی‌ها جلوه می‌دهد، اظهار کرد: جوانان در الگوگیری خلأهای زیادی دارند زیرا حق مطلب برای آن‌ها بازگو نشده است همچنین فمنیست‌ها با توجه به فقه اسلامی تمام متضادها را جمع کرده‌اند تا هر آنچه را که دین اسلام به نیکویی از آن یاد می‌کند عکس آن‌را بیان کنند و به خورد جوانان بدهند.

وی افزود: متون اسلامی ما حق‌محور و عدالت‌محور است و بدانید هر جا که زن و مرد روبروی هم قرار گرفته‌اند یکی از حیله‌های دشمن پیاده شده است، رسول خدا(ص) در این رابطه به حضرت زهرا(س) فرمود: یا فاطمه تو در روز قیامت جلوی من حرکت می‌کنی و همچنین امام صادق(ع) نیز در این باره می‌فرماید: حضرت زهرا(س) در مقابل درب بهشت می‌ایستد از سمت خدا ندا می‌آید زهرا چرا وارد نمی‌شوی؟ حضرت می‌گوید: تا محبان و گریه‌کنان فرزندم وارد نشوند وارد نمی‌شوم، همچنین حضرت امیرالمومنین(ع) با همه عظمتش به حضرت زهرا(س) تکیه می‌کرد.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت: با همه این توصیفات اگر دریافتیم که حضرت خوشبخت عالم است آن‌را الگوی خود قرار می‌دهیم اما اگر این حقیقت را درک نکنیم الگوی دیگری را برای خود انتخاب می‌کنیم، زمانی که همه امامان به حضرت زهرا(س) تکیه می‌کنند و ایشان را مادر خود معرفی می‌کنند یعنی ایشان خوشبخت عالم است لذا زمانی که حضرت در رأس همه خوشبختی‌ها است ایشان را به عنوان الگوی زندگی خود انتخاب می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha