رقابت برترین‌ها برای راهیابی به فینال مسابقات دارالقران امام علی(ع)
کد خبر: 3874686
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶

رقابت برترین‌ها برای راهیابی به فینال مسابقات دارالقران امام علی(ع)

گروه مسابقات ــ پنجمین روز از رقابت‌های سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در حالی به پایان رسید که شاهد رقابت برترین حافظان و قاریان کشور و استانی با یکدیگر برای رسیدن به مرحله فینال این مسابقات بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ پنجمین روز از رقابت‌های سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)، امروز، هفتم بهمن‌ماه اگر چه در نوبت صبح و ساعات اولیه شاهد خلوتی برخی از رشته‌ها بود، اما این وضعیت در ساعات پایانی روز تغییر کرد و افزایش شرکت‌کنندگان نسبت به چهار روز گذشته نمود بیشتری داشت؛ به‌طوری که در برخی از کلاس‌های برگزاری مسابقه، متسابقان در دو یا سه ردیف دایره‌وار نشسته بودند و سالن انتظار مسابقات مملو از جمعیت متسابقان و همراهانشان شده بود و رقابت‌های نزدیک به هم و فشرده قاریان و حافظان در رده‌های مختلف سنی مشهود بود. 
اما در این روز به ویژه در سالن قرائت تحقیق و ترتیل، اگر چه برخی از مرتلان در مقطع زیر 16 سال به دلیل عدم راهیابی به فینال و عدم کسب حدنصاب، با چشمانی گریان سالن مسابقات را ترک کردند، اما برخی نیز از این راهیابی، اشک شوق ریختند و خودشان را برای یک رقابت نفس‌گیر آماده کردند.
امروز باز هم تذکرات همراه با آرامش و سعه صدر داوران در کنار اساتید راهنما در برخی از رشته‌ها و بیان نکات آموزشی اساتید در اوج سنگینی کار به چشم می‌آمد و حکایت از عدم خستگی اساتید راهنما داشت، روحیه‌ای که بعضاً با مزاح‌هایی برای تغییر حال و هوای جلسه و طنین صلوات‌های قرآنی یا «الله الله»ها و احسنت‌ها و دیگر تشویق‌های قرآنی نمود داشت.
فردا این مسابقات شاهد رقابتی سخت‌تر میان حائزین رتبه‌های کشوری و بین‌المللی با یکدیگر خواهد بود. بنابر اعلام هیئت داوران این دوره از مسابقات، فینال رشته حفظ کل و 10 جزء با سؤال واحد و قرنطینه فینالیست‌ها برگزار می‌شود و قاریان و مرتلان فینال بخش قرائت سه قرعه انتخابی دارند که به انتخاب خود، یکی را اجرا می‌کنند.
بنا بر گزارش ایکنا، فینال رشته حفظ کل و 20 جزء از ساعت 9 صبح، هشتم بهمن‌ماه در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) آغاز می‌شود و همچنین فینال رشته قرائت ترتیل و تحقیق در نوبت عصر همان روز انجام می‌شود. اما فینال رشته حفظ 10 جزء نیز در نوبت بعداز ظهر 9 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان از 3 تا 10 بهمن‌ماه در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران در حال برگزاری است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۲۳:۲۱
0
2
چرا اسامی فینالیست ها منتشر نمیشه؟
captcha