دومین هکاتون مد و لباس به ایستگاه پایانی رسید؛ لزوم پیوند هنر و قرآن
کد خبر: 3877056
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

دومین هکاتون مد و لباس به ایستگاه پایانی رسید؛ لزوم پیوند هنر و قرآن

گروه جامعه ــ دومین هکاتون مد، لباس و طراحی زیورآلات بر مبنای سوره مبارکه شمس با معرفی تیم‌های برگزیده شامگاه 17 بهمن ماه به پایان رسید.

هکاتون دوم مد و لباس و طراحی زیورآلات به ایستگاه پایانی رسید؛ لزوم نزدیکی هنر و قرآن کریمبه گزارش خبرنگار ایکنا، دومین هکاتون طراحی مد و زیورآلات بر مبنای سوره مبارکه شمس که از سوی مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی جهاددانشگاهی طی سه روز برگزار شد شامگاه پنجشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه، در مؤسسه صندوق شکوفایی و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری به ایستگاه پایانی خود رسید.

در ابتدای این مراسم سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در این مراسم، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان، داوران، منتور‌ها و شرکت‌کنندگان در این رویداد هنری __ قرآنی اظهار کرد: تلاش سازمان قرآنی دانشگاهیان این است که بتواند ابعاد هنری قرآن کریم را برای دانشجویان هنر کشور تبیین کنیم.
دومین هکاتون مد و لباس به ایستگاه پایانی رسید؛ لزوم پیوند هنر و قرآن
شوشتری افزود: فعالیت‌های گوناگونی در زمینه‌های گوناگون در این سازمان انجام شده است و موضوعاتی در زمینه طراحی لوگو و ایجاد مجسمه‌هایی با بهره‌گیری از آیات قرآنی از جمله این فعالیتهاست.

وی ادامه داد: کتاب فعالیت‌های سازمان قرآنی دانشگاهیان و مرکز رشد واحد‌های فن‌آور هنر‌های قرآنی جهاددانشگاهی در زمینه هنر‌های قرآنی که از سوی هنرمندان مختلف انجام شده؛ موجود است. این فعالیت‌های قرآنی در چهار مرحله مشتمل بر ۶۰۰ اثر در رابطه با تایپوگرافی، گرافیک، نقاشی و هنر‌های تجسمی در این سازمان انجام شده است.

رئیس سازمان قرآنی جهاددانشگاهی یادآور شد: فعالیت‌های تخصصی گوناگونی در این سازمان احیا شده که این فعالیت‌های هنری بخشی از این فعالیتهاست؛ در مرکز رشد واحد‌های فن‌آور هنر‌های قرآنی نیز تلاش می‌کنیم که کوشش‌ها و فعالیت‌های هنرمندان را به بازار نزدیک کنیم این توانایی را که در کشور‌های دیگر نیز وجود دارد را در بازار هم پیگیری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما حمایت از تولید تا مصرف است؛ گفت: امیدواریم آثار خروجی در رویداد هکاتون تکمیل شده و مسیر نزدیکی هنر و قرآن محقق شود.

در ادامه این مراسم، رحیم خاکی، مدیر مرکز رشد واحد‌های فناور هنر‌های قرآنی جهاددانشگاهی نیز ضمن تقدیر از شرکت کنندگان در این رویداد گفت: مسیر سختی را برای نزدیک کردن قرآن و هنر‌های مختلف پیش‌رو داریم، این کار تلاش زیادی می‌طلبد، اما محقق می‌شود.
دومین هکاتون مد و لباس به ایستگاه پایانی رسید؛ لزوم پیوند هنر و قرآن

وی افزود: کار محتوایی معنا محور براساس آیات قرآن سرشار از تنوع و رنگ است که می‌تواند به ما در عرضه تولیدات مختلف و گرفتن بازار کمک کند.

در ادامه مراسم که با حضور حسین بختیاری، معاون سازمان تجاری سازی و اشتغال جهاددانشگاهی برگزار شد از داوران و منتور‌های دو بخش طراحی مد، لباس و زیورآلات تقدیر شد.

همچنین برگزیدگان بخش طراحی زیورآلات نیز معرفی شدند. تیم نور از دانشگاه هنر تهران به عنوان تیم برگزیده این دوره هکاتون انتخاب شد، همچنین تیم آفرینش در جایگاه دوم و تیم‌های آفاق و سوره نیز به صورت مشترک برگزیده سوم مسابقات هکاتون طراحی زیورآلات شدند.

در بخش مد و لباس گروه ماه نو برگزیده رتبه اول و گروه‌های سدنا و هور به صورت مشترک در جایگاه دوم و گروه‌های شمسه و میسون نیز به صورت مشترک در جایگاه سوم قرار گرفتند.
دومین هکاتون مد و لباس به ایستگاه پایانی رسید؛ لزوم پیوند هنر و قرآن
به گزارش ایکنا؛ دومین هکاتون مد و لباس و طراحی زیورآلات بر مبنای سوره مبارکه شمس از روز سه‌شنبه، ۱۵ بهمن‌ماه در مجتمع صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان به مدت سه روز با حضور بیش از ۱۱۰ نفر از طراحان مد و لباس کشور، همچنین طراحان زیورآلات برگزار شد.
انتهای پیام
captcha