۷۰ درصد جمعیت روستایی زنجان از نعمت گاز برخوردار هستند
کد خبر: 3878684
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵

۷۰ درصد جمعیت روستایی زنجان از نعمت گاز برخوردار هستند

امام جمعه زنجان با اشاره به دستاوردهای انقلاب، گفت: ۷۰ درصد مردم روستاهای زنجان از نعمت گاز و ۸۰ درصد از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

آیت الله علی خاتمی در نماز جمعهبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امروز، 25 بهمن‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: قرآن اسوه‌های بسیاری را مطرح کرده که بین آنان حوا الگوی توبه‌کنندگان است. حضرت زهرا(س) نیز همه رفتارهای خود را برای رضای خدا انجام می‌داد و از این رو الگوی همه زنان مؤمن تاریخ و جلوه عظمت هستی به‌شمار می‌رود.

وی به صدور فتوای تاریخی امام خمینی(ره) در مقابل توطئه ضد دینی استکبار جهانی در انتشار کتاب آیه‌های شیطانی اشاره کرد و افزود: دشمن که از قدرت گرفتن مسلمانان هراس داشت، به توهین و اهانت به مقدسات مسلمانان روی آورد اما امام خمینی(ره) با هوشمندی و حمایت علمای شیعه و اهل سنت در مقابل توطئه‌های دشمنان موضع‌گیری کرد.

وی حرکت انقلابی مردم قم در ۱۹ دی سال ۵۶ را موتور محرکه انقلاب خواند و گفت: در چهلم شهدای قم مردم تبریز قیام کردند، در چهلم شهدای تبریز مردم یزد به پا خاستند و در چهلم مردم یزد مردم در دیگر شهرها قیام کردند و این حرکت‌ها تأثیر بسیاری در پیروزی انقلاب داشت.

امام جمعه زنجان با تقدیر از حضور هوشمندانه توأم با بصیرت امت اسلام به‌ویژه مردم پایتخت شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل، تصریح کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی مردم در تمام شهرها و روستاها مراسم سوگواری برگزار کردند و اربعین این سردار شهید نیز باشکوه برگزار شد و مردم نشان دادند قدردان کسانی که در راه خدا قدم برمی‌دارند، هستند.

این مقام مسئول ابراز کرد: مرد و زن، پیر و جوان، کودک و خردسال با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن در سرمای سوزناک هوا حماسه آفریدند و نشان دادند خون‌های پاک شهدا برای مردم عزیز است و با بیعت مجدد با امام مسلمین، تأکید کردند که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

خاتمی مردم ایران را وفادار به انقلاب، ایثارگر، مظهر شجاعت و اهل بصیرت دانست و گفت: مردم، همیشه در صحنه حاضرند و این‌ها تکلیف دشمن را مشخص می‌کند. با وجود همه موانعی که دشمن ایجاد کرده است در مقابل استکبار هیچ ضعفی نشان نخواهیم داد.

وی به خدمات عمومی طی ۴۱ سال از عمر انقلاب اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب ۷ روستا در استان برق داشتند و اکنون همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار برق دارند. پیش از انقلاب ۵۱ هزار خانواده از گاز استفاده می‌کردند و اکنون بیش از ۷۰ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردارند.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه اکنون ۸۰ درصد جمعیت روستایی آب آشامیدنی سالم دارند، بیان کرد: در استان زنجان همه جمعیت شهری و ۹۱ درصد مردم روستایی از راه آسفالت تردد می‌کنند و تولید محصولات کشاورزی به ۱۲۲ میلیون تن رسیده است.

خاتمی ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی کشور را از برکات پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: پیش از انقلاب پزشکان اغلب از هندوستان و پاکستان می‌آمدند ولی اکنون ۹۷ درصد مردم به پزشکان بومی و فرزندان سرزمین خود دسترسی دارند.

انتهای پیام
captcha