۸۸ دانش‌آموز خرم‌دره‌ای راهی سرزمین‌های نور شدند
کد خبر: 3878861
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

۸۸ دانش‌آموز خرم‌دره‌ای راهی سرزمین‌های نور شدند

مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره از اعزام ۸۸ دانش‌آموز خرم‌دره‌ای در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد.

۸۸ دانش‌آموز خرم‌دره‌ای راهی سرزمین‌های نور شدندلعیا جعفری، مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: به منظور آشنایی با فرهنگ شهادت و ایثار و ارج نهادن به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و پاسداشت دلیرمردان ایران عزیز که در هشت سال دفاع مقدس جان‌فشانی کردند، دانش‌آموزان پسرخرم‌دره‌ای به مناطق عملیات جنوب کشور در قالب راهیان نور اعزام شدند.

وی با بیان این‌که در این اعزام تعداد ۲ دستگاه اتوبوس در قالب 88 نفر از دانش‌آموزان پسر مدارس شهرستان خرم‌دره جهت بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور به مدت ۴ روز به استان خوزستان اعزام شدند، ادامه داد: راویان، تعدادی از معلمان و مدیران بسیجی و هم چنین تعدادی از روحانیون این کاروان را همراهی خواهند کرد.

جعفری با تأکید بر این‌که هر فکر و هر مکتبی برای آنکه بتواند استمرار داشته باشد نیاز به توجه به آرمان‌هایش و ترویج  و زنده نگه داشتن آنها دارد، افزود: قطعا شهادت در گفتمان انقلاب و اسلام به عنوان یکی از آرمان‌های اساسی و مهم مطرح است، لذا باید شهادت به عنوان عامل دعوت کننده و عنصر بقای انقلاب و اسلام معرفی شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر اردوهای راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یادآور شد: اردوهای راهیان نور ضروری است چرا که احیاکننده فرهنگ شهادت، مقاومت و به شکل کلی احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی می‌تواند باشد.

مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره بیان کرد: امروز که کشورهای اطراف جمهوری اسلامی درگیر جنگ و ناامنی هستند، اردوهای راهیان نور می‌تواند مسبب یادآوری این نعمت مجهول باشد، یعنی شکر امنیت موجود در نظام جمهوری اسلامی را بجا آورده و از آن پاسداری کند.

انتهای پیام
captcha