مراکز نیکوکاری زنجان به ۱۱۰ مورد افزایش می‌یابد
کد خبر: 3879724
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

مراکز نیکوکاری زنجان به ۱۱۰ مورد افزایش می‌یابد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: بیش از 70 مرکز نیکوکاری در سطح استان فعال است و تا پایان سال به 110 مورد می‌رسد.

مراکز نیکوکاری استان زنجان به 110 مورد می‌رسدبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، ظهر امروز، سه‌شنبه، ۲۹ اسفندماه در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری شهدای بوئین شهرستان سلطانیه با اشاره به این‌که کار کمیته امداد ترویج همدلی و نوع‌دوستی در جامعه است، گفت: ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری از برنامه‌های مهم کمیته امداد در حوزه ترویج انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های داوطلبانه مردمی در حوزه رسیدگی به نیازمندان است.

وی با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه زهرا(س) که فرمودند: «من از دنیای شما سه چیز را بسیار دوست دارم و محبوب‌ترین آن‌ها خواندن قرآن، نگاه کردن به‌صورت زیبای پیامبر (ص) و انفاق در راه خدا است»، افزود: امروز نیز خیران به تأسی از آن حضرت مروج فرهنگ ناب قرآنی و الهی انفاق و کمک به نیازمندان در قالب مراکز نیکوکاری و همدلی برای کمک به اقشار ضعیف شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان این‌که کمیته امداد زیرمجموعه‌ای از بیت ولایت است و نفس قدسی حضرت امام خمینی(ره) در آن جاری است، ادامه داد: کارکردهای کمیته امداد با بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) موجب شیرین‌تر شدن ذائقه دهک‌های پایین جامعه  از نظام ولایی شده و همت خیران زمینه اثربخشی خدمات این نهاد و آرامش بخشی به اقشار نیازمند جامعه را ارتقا می‌دهد.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند جامعه است، افزود: مشارکت خیران موجب اثربخشی خدمات این نهاد در حوزه توانمندسازی شده و در سایه حضور و همراهی آن‌ها با برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در زمینهٔ توانمندسازی موجبات تقویت عزت‌نفس و کرامت انسانی می‌شود.

صفری هدف از ایجاد مراکز نیکوکاری با رویکرد مسجدمحوری را بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در جامعه برای کمک به نیازمندان و واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری کمیته امداد به این مراکز دانست و افزود: این مراکز زمینه‌ای برای پیوند دادن نیاز نیازمندان با توانمندی‌های خیران است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با بیان این‌که اعضای هیئت‌های عامل مراکز نیکوکاری معتمدان، ائمه‌جمعه و جماعت و خیران بومی شهرها و محلات استان هستند، گفت: گسترش این مراکز علاوه بر تسهیل در شناسایی نیازمندان و توزیع کمک‌های مردمی در میان آن‌ها سبب ایجاد ساز و کارهای گره‌گشایی در موارد نیازمندی موردی ساکنان در محدوده مراکز نیکوکاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این 5 مرکز نیکوکاری نیز در ابهر افتتاح شده که اولین مرکز نیکوکاری اصناف زنجان در حال حاضر در ابهر آغاز به کار کرده است و مراکز نیکوکاری استان تا پایان امسال به ۱۱۰ مورد افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha