ضرورت اجرای طرح‌های قرآنی ابلاغی به ادارات اوقاف استان‌ها
کد خبر: 3880791
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
قره‌شیخلو تأکید کرد:

ضرورت اجرای طرح‌های قرآنی ابلاغی به ادارات اوقاف استان‌ها

رئیس اداره امور قرآن سازمان اوقاف بر لزوم اجرای طرح‌های قرآنی ابلاغی به ادارات اوقاف استان‌ها در بقاع شاخص به صورت مستمر تأکید کرد و ادامه داد: طرح‌ها به محض آماده شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.

قره‌شیخلومهدی قره‌شیخلو، رئیس اداره امور قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، توجه به برگزاری جلسات قرآنی در بقاع متبرکه را مورد تأکید قرار داد و گفت: بقاع متبرکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشور دارند که می‌توانند به‌ عنوان مرکزی مهم برای برگزاری محافل و جلسات قرآنی مطرح شوند.

وی تصریح کرد: در کشور قریب به 8 هزار بقعه متبرکه در سطوح مختلف فعالیت دارند. این بقاع از نظر امکانات و سطح درآمد با یکدیگر متفاوت هستند و هریک خدمات را به همان اندازه به عموم مردم ارائه می‌دهند. مردم ارادت خاصی به امامزادگان دارند و همین اصل مهم زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی را در این مراکز فراهم می‌کند.

قره‌شیخلو از سرمایه‌گذاری در 200 بقعه متبرکه سطح یک استان‌ها جهت برگزاری جلسات قرآنی خبر داد و افزود: برنامه و طرح‌هایی تدارک دیده شده است و بنا داریم برنامه‌هایی کم‌حجم و تأثیرگذار در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول با تأکید بر پرهیز از کمی‌نگری و ارائه آمارهایی که فاقد درستی و یا کیفیت هستند، اظهار کرد: اجرای برنامه‌ها باید در حجمی باشد که نظارت و عمل به وعده‌ها محقق شود. در مرحله اول چند طرح در حال آماده شدن است که با هماهنگی ادارات کل اوقاف استان‌ها و رئیس سازمان در مرکز انجام می‌شود.

وی بر لزوم اجرای طرح‌های قرآنی ابلاغی به ادارات اوقاف استان‌ها در بقاع شاخص به صورت مستمر تأکید و ادامه داد: طرح‌ها به محض آماده شدن اطلاع‌رسانی می‌شود و تمام تلاش خود را جهت بهره‌برداری از امکانات و تجهیزات موجود در بقاع متبرکه در راستای برپایی جلسات قرآنی به کار خواهیم بست. خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته، اما لازم است این ظرفیت‌ها فعال‌تر باشند.

انتهای پیام
captcha