اقدامات تروریستی نشانه ناتوانی دشمن از رویارویی مستقیم است
کد خبر: 3880967
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴

اقدامات تروریستی نشانه ناتوانی دشمن از رویارویی مستقیم است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: اگر امروز شاهد اقدامات تروریستی هستیم، نشانه آن است که دشمن توان رویارویی مستقیم با ما را ندارد؛ ترور شهید سلیمانی نیز نشانه هراس دشمن از قدرت نظامی ایران و ناتوانی آنان از مقابله رو در رو بود.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیین تودیع و معارفه فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق روز گذشته، 4 اسفندماه با حضور جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، سران و بزرگان طوایف و خانواده معظم شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد.

سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران در این مراسم بیان کرد: امنیتی که امروز در کشور حاکم است، نتیجه مجاهدت و ایثارگری‌های مرزدارانی است که جان خود را برای حفاظت از مرزهای این کشور گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان، مردمی صبور و مرزدارانی غیور هستند که از ابتدای انقلاب تاکنون، همیشه با هوشیاری، بصیرت و ایثارگری خود، دشمن را مأیوس کرده و نگذاشته‌اند امنیت کشور خدشه‌دار شود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران افزود: اگر امروز در مرزهای کشورمان گاهی شاهد اقدامات تروریستی هستیم، نشانه آن است که دشمن توان رویارویی مستقیم با ما را ندارد؛ ترور شهید سلیمانی نیز نشانه هراس دشمن از قدرت نظامی ایران و ناتوانی آنان از مقابله رو در رو بود.

وی گفت: اشتباه اول امریکایی‌ها این بود که حاج قاسم را به شهادت رساندند، زیرا نمی‌دانستند با شهادت ایشان، جبهه مقاومت انگیزه‌ای مضاعف برای مقابله با استکبار می‌گیرد؛ اشتباه دوم آنان نیز این بود که گمان می‌کردند ایران پاسخ نخواهد داد.

پاکپور اظهار کرد: آمریکایی‌ها گمان می‌کردند اگر ما را تهدید کنند که 52 نقطه را بمباران می‌کنند، ایران عقب می‌نشیند، اما سیلی سنگینی دریافت کردند؛ به گفته فرمانده کل سپاه اگر پاسخ می‌دادند، هم آمریکایی‌ها و هم آن کشوری که خیلی دوستش دارند، زیر ضربات سهمگین نظامی ما قرار می‌گرفت و خوب می‌دانستند که این شعار نبود، بلکه یک واقعیت است.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی از میان ما رفت، اما راه و مکتب او همچنان با قدرت ادامه دارد؛ تشییع باشکوه پیکر این شهید در داخل و مراسم بی‌سابقه‌ای که برای ایشان در سایر کشورها برگزار شد، به‌ زیبایی نشان داد که مردم تا چه اندازه به راه شهید سلیمانی ایمان دارند.

این مقام عالی‌رتبه نظامی افزود: شهید سلیمانی در وصیت‌نامه خود جمله‌ای دارند که بسیار حائز اهمیت است؛ ایشان نوشتند « بدانید که جمهوری اسلامی حرم است و اگر باشد دیگر حرم‌ها نیز می‌ماند و اگر دشمن این حرم را از بین ببرد، دیگر حرمی باقی نمی‌ماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمدی(ص) برجا نمی‌ماند» ما باید تمام توان خود را برای حفاظت از این حرم به‌ کار گیریم.

وی در ادامه به حادثه شهادت دو مرزبان شیعه و سنی در منطقه پیشین بلوچستان اشاره و اظهار کرد: این‌که تروریست‌ها به‌صورت دزدانه از خاک پاکستان وارد شده و به سمت برجک‌های ما تیراندازی می‌کنند، نشانه ذلت و زبونی دشمن و ناتوانی آنان از مقابله مستقیم با ایران اسلامی است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران با بیان اینکه پاکستان باید پاسخگوی حضور گروهک‌های تروریستی در خاک خود باشد، افزود: این اقدام کور تروریست‌ها بدون پاسخ نخواهد ماند؛ اما پاکستان نیز نباید خاک خود را محلی امن برای تروریست‌ها سازد؛ همان گونه که ما خود را مسئول تأمین امنیت مرز می‌دانیم، طرف مقابل نیز باید نسبت به این موضوع مسئول باشد.

یادآور می‌‌شود، در این مراسم سردار محمد کرمی به‌عنوان فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق معرفی و از خدمات سردار محمد مارانی، فرمانده سابق این قرارگاه، قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha