تولید ماسک N95 در زنجان آغاز شد
کد خبر: 3887169
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳

تولید ماسک N95 در زنجان آغاز شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از آغاز تولید ماسک N۹۵ برای نخستین بار در زنحان خبر داد و گفت: هدف اصلی از این تولیدات رفع نیاز مراکز درمانی است.

تولید ماسک N95 در زنجان آغاز شدناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: تولید ماسک N95 در زنجان آغاز شده و در مرحله نخست روزانه ۱۵۰۰ عدد و در هفته‌های آتی روزانه ۲۰۰۰ عدد ماسک تولید و در اختیار کادر پزشکی قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید این ماسک‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام می‌شود، ابراز کرد: تولید ماسک بهداشتی با قابلیت بسیار مطلوب جهت محافظت از پزشکان و پرستاران که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی بر کیفیت و بهداشتی بودن تولید ماسک‌ها نظارت دارند، بیان کرد: با توجه به وضعیت کشور و نیاز به افزایش تولید لوازم بهداشتی، مراحل نصب ماشین‌آلات، تولید آزمایشی و اخذ موافقت از سوی علوم پزشکی در کوتاه‌ترین زمان انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه زنجان یکی از استان‌های پیش‌رو در تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزون بر ۱۴۰ هزار عدد ماسک اعم از یکبار مصرف و پارچه‌ای در زنجان تولید می‌شود.

وی در مورد تعطیلی اصناف برای جلوگیری از تردد مردم و حفظ سلامت جامعه تصریح کرد: بنا بر مصوبه کمیته امنیتی استان، مقرر شده است که همه اصناف به استثنای صنوف تامین‌کننده مایحتاج و ارزاق عمومی مردم تا پانزدهم فروردین تعطیل باشد.

فغفوری ادامه داد: صنوف تأمین‌کننده مایحتاج عمومی از قبیل نانوایان، خواربارفروشان، سوپرمارکت‌ها و میوه‌فروشان ملزم به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی هستند.

انتهای پیام
captcha